آفتاب

نماینده یزد در مجلس:تسلیح کرانه باختری راهکاری اساسی برای نابودی رژیم صهیونیستی است

نماینده یزد در مجلس:تسلیح کرانه باختری راهکاری اساسی برای نابودی رژیم صهیونیستی است

تهران - ایرنا - نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با بیان این که راهکار حل مشکل غزه را باید در درون خود فلسطین جستجو کرد، گفت: راهکار رهبر معظم انقلاب مبنی بر تسلیح کرانه باختری راهکاری اساسی برای نابودی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، محمد صالح جوکار در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: روزی که نظریه پردازان آمریکایی نظریه جنگ تمدن ها را در قرن 21 مطرح کرده اند، استکبار جهانی در پی آن برآمد که جنگ بین تمدن ها را به جنگ داخلی تمدن ها تبدیل کنند؛ بنابراین درصدد ایجاد اختلاف و بی ثباتی و جنگ های داخلی در کشورهای اسلامی با هدف انحراف از شکل گیری بیداری اسلامی که نویدبخش دوران پایانی استعمار غرب است، اهتمام کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه آنها تلاش می کنند تا محیطی امن برای غرب ایجاد و برای رژیم صهیونیستی مصونیتی به وجود آورند، افزود: در اقدامی شاهد شکل گیری گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه هستیم که هدفشان تضعیف جهان اسلام و تضعیف کشور های مسلمان و خود مشغول کردن آنها و غفلت آنان از دشمن اصلی یعنی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه جنایات سوریه، عراق، لیبی و دیگر کشورهای اسلامی دستاورد خیانت سران کشورهای اسلامی و خباثت مثلث شیطان بزرگ، استعمار پیر یعنی انگلیس و صهیونیست بین المللی است، ادامه داد: این کشتار و جنایات و تامین منابع مالی آن از طرف این کشورها و اجرای آنها توسط برخی گروه های به ظاهر مسلمان صورت می گیرد.

جوکار با بیان اینکه در این ایام شاهدیم که بار دیگر زخم عمیقی بر امت اسلام وارد شده و مردم مسلمان غزه در یک تراژدی مورد کشتار بی رحمانه قرار گرفته اند، گفت: گناه مردم غزه چیست؟ آیا آنان دنبال چیزی جز حقوق خود هستند که بیش از 30 روز است هزاران تن مواد انفجاری بر سر مردم مظلوم غزه فرو ریخته و این منطقه را شخم زده اند، در حالی که این مردم در یک محیط جغرافیایی کوچک زندگی کرده و از همه طرف مورد تهاجم قرار گرفته اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه نهادها بین المللی با حمایت آمریکای جنایتکار و با رهاسازی افسار این سگ هار، دست او را برای هر جنایتی باز گذاشته اند، ادامه داد: نمی توان به این رویه عنوان جنگ داد، زیرا جنگ در میادین نبرد و بین دو نیروی نظامی صورت می گیرد اما اتفاقات غزه یک جنایت ضدبشری است.

جوکار تصریح کرد: این که مناطق مسکونی گلوله باران و کشتار دسته جمعی صورت می پذیرد ناشی از عمق پلیدی و ناپاکی و کینه رژیم صهیونیستی نسبت به مسلمانان و عجز و ناتوانی در مقابل دفاع ایثاگرانه و مقتدرانه مردم فلسطین و جبهه مقاومت است.

وی با بیان اینکه راهکار حل مشکل غزه را باید در درون خود فلسطین جستجو کرد، یادآور شد: راهکار رهبر معظم انقلاب مبنی بر تسلیح کرانه باختری راهکاری اساسی برای نابودی رژیم صهیونیستی است.

جوکار با بیان اینکه تحقق این راهبرد در گرو حمایت همه جانبه و ارتقاء قدرت دفاعی مردم غزه است، گفت: امروز همه دوستداران ملت فلسطین به ویژه ملت ایران وظیفه دارند با ارسال کمک و تسلیح به موقع مردم فلسطین با یک اقدام هماهنگ نابودی این رژیم پلید را رقم زده و برای همیشه جهان اسلام را از شر این موجود پلید رها سازند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اصلاح حوزه های انتخابیه گفت: این طرح براساس اصل 64 قانون اساسی است که براساس آن در هر دوره براساس شرایط سیاسی و جمعیتی کشور، می تواند 20 نفر به تعداد نمایندگان افزوده شود.

وی با بیان اینکه در مجلس هشتم به دلیل شرایط موجود این طرح از دستور کار مجلس خارج شد، افزود: این طرح که در کمیسیون شوراها و در جلسات مختلف به نتیجه رسیده بود، موجب اعتراض مسئولان و مردم در شهرستان های مختلف شده بود که در راهپیمایی روز قدس نیز بازتاب نامطلوبی داشت.

جوکار افزود: لازم است کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس این طرح را به گونه ای مدیریت کند که با رعایت حقوق قانونی مردم و بر اساس عدالت اصلاحات لازم صورت گیرد که کمترین هزینه را برای نظام در بر داشته باشد.

وی اضافه کرد: مردم حق دارند که در فرصت های لازم با نماینده خود ارتباط داشته باشند.

این نماینده مردم در با اشاره به مسئله مربیان پیش دبستانی و شرکتی گفت: در حال حاضر نیاز مبرم به معلم وجود دارد و این معضل به خوبی هویداست. البته مجلس قانون مربوطه را تصویب کرده اما مربیان پیش دبستانی همچنان سرگردانند.

نماینده مردم یزد در مجلس نهم با بیان اینکه چرا نباید قانون مربوط به مربیان پیش دبستانی و شرکتی اجرا شود، تاکید کرد: از وزارت آموزش و پرورش و معاون برنامه ریزی و راهبردی رییس جمهوری درخواست داریم که اقدام لازم را در این زمینه انجام و وضعیت مربیان پیش دبستانی و شرکتی را تعیین تکلیف کنند.

وی با اشاره به خشکسالی 17 ساله اخیر و کاهش نزولات آسمانی با اشاره به تخصیصات عمرانی استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر استان یزد با بحران کم آبی مواجه است و در حال حاضر آب بیش از 20 روستای استان یزد با تانکر تامین می شود و اغلب شهرهای استان نیز از خشکسالی رنج می برند و این در حالی است که مردم مظلوم یزد حق استفاده از آب سالم را دارند.

جوکار با بیان اینکه اعتبارات استان یزد برای انتقال آب کافی نیست، تصریح کرد: دولت اهتمام لازم را برای تامین منابع آب داشته باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه از وزارت ورزش و جوانان می خواهیم که تنها به امور ورزش نپرداخته و به حل امورات جوانان اهتمام بیشتری داشته باشد، گفت: این مسائل با حرف حل نمی شود. جوان امروز برای تشکیل خانواده انتظار تامین وام ازدواج را دارد و اینها به تاسیسات چند میلیاردی نیاز نداشته و با چند میلیون می توان مشکل آنان را حل کرد.

سیام**1058**1572
کد N436276

وبگردی