آفتاب

خسارت مالی کلان بخش کشاورزی اروپا و آمریکا از تحریم های روسیه

خسارت مالی کلان بخش کشاورزی اروپا و آمریکا از تحریم های روسیه

تهران-ایرنا- یک روزنامه آمریکایی برآورد کرد تحریم های روسیه علیه محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا و آمریکا بیش از 17 میلیارد دلار خسارت برای کشاورزان و تولید کنندگان در آن کشورها در بر خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روزنامه آمریکایی ˈدیلی ورلدˈdailyworldˈ، تحریم های روسیه علیه محصولات کشوری آمریکا و اتحادیه اروپا در مجموع برای این کشورها و کانادا بیش از 17 میلیارد و 500 میلیون دلار خسارت به بار خواهد آورد.

آمریکا در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون دلار محصولات کشاورزی و مواد غذایی به روسیه صادر کرده که تقریبا یک درصد از کل صادرات محصولات کشاورزی این کشور را تشکیل می دهد. اتحادیه اروپا نیز 11 میلیارد و 800 میلیون یورو به روسیه محصولات کشاورزی صادر کرده است که 10 درصد کل صادرات اقلام کشاورزی این کشورها را به خود اختصاص می دهد.

در اتحادیه اروپا، هلند، فرانسه، لهستان و آلمان بیشترین خسارت ها را از بابت این تحریم ها خواهند دید.

هلند سالانه یک میلیارد و 500 میلیون یورو، آلمان یک میلیارد و 600 میلیون یورو، فرانسه یک میلیارد و 200 میلیون یورو و لهستان یک میلیارد و 600 میلیون یورو به روسیه محصولات کشاورزی صادر می کنند.

لهستان مهم ترین صادرکننده سیب در اروپا به شمار می آید که بیش از نیمی از صادرات سیب این کشور را تا پیش از این روسیه می خرید.

ˈاگزویه بولنˈ رییس فدراسیون ملی تعاونی های کشاورزی فرانسه گفت تحریم های روسیه علیه محصولات کشاورزی اروپا بر صنعت تولید میوه و سبزی فرانسه تاثیر منفی خواهد داشت.

نگرانی های کشاورزان فرانسوی باعث شد ˈاستفان لوفلˈ وزیر کشاورزی فرانسه بخواهد تبعات احتمالی تحریم های روسیه بر تولیدات کشاورزی این کشور برآورد شود.

آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه حمایت روسیه از بحران اوکراین و الحاق کریمه به روسیه و به منظور مجازات این کشور در ماه های اخیر چند بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال کردند.

روسیه نیز روز گذشته (پنج شنبه/ 16 مرداد، 8 اوت) واردات مواد غذایی از جمله میوه، سبزیجات، گوشت، ماهی، شیر و لبنیات را از آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و نروژ ممنوع اعلام کرد.

ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه گذشته (15 مرداد/ 7 اوت) با امضای دستور ویژه با نام تدابیر ویژه اقتصادی برای تامین امنیت روسیه، این تدابیر را برای اجرا ابلاغ کرد.

فرانسه در سال 2013 دومین تامین کننده میوه و سبزی روسیه بعد از آلمان و لهستان، بوده است. ایتالیا و اسپانیا رتبه سوم و چهارم را از این منظر دارند.

اروپام**9157**9053** 1583
کد N436031

وبگردی