آفتاب

سؤال بی‌ادبانه گزارشگر تایم از امام خمینی و پاسخ هوشمندانه ایشان

سؤال بی‌ادبانه گزارشگر تایم از امام خمینی و پاسخ هوشمندانه ایشان

ما خود چهارچوب جديدي ساخته‌­ايم كه در آن عدل، را ملاك دفاع و ظلم را ملاك حمله گرفته­‌ايم از هر عادلي دفاع مي­‌كنيم و بر هر ظالمي مي­‌تازيم...

 
 
به گزارش جهان، تقی دژاکام‎ در گوگل پلاس نوشت:
سؤال بی‌ادبانه گزارشگر مجله تایم از امام خمینی:
_ شما زندگي خيلي منزوي­انه‌اي داشتيد، شما اقتصاد جديد و حقوق روابط بين­‌ا‌‌لمللي را مطالعه نكرده­‌ايد، تحصيل شما مربوط به علوم الهي است، شما در سياست و داد و ستد يك زندگي اجتماعي درگير نبوده‌ايد. آيا اين در ذهن شما اين شك را به‌ وجود نمي­‌آورد كه ممكن است عواملي در اين معادله باشد كه شما نمي­‌توانيد درك كنيد؟

پاسخ هوشمندانه امام خمینی به خبرنگار مزبور:
_ ما معادله جهاني و معيارهاي اجتماعي و سياسي­ي كه تا به حال به واسطه آن تمام مسايل جهان سنجيده مي­‌شده است را شكسته­‌ايم. ما خود چهارچوب جديدي ساخته‌­ايم كه در آن عدل، را ملاك دفاع و ظلم را ملاك حمله گرفته­‌ايم از هر عادلي دفاع مي­‌كنيم و بر هر ظالمي مي­‌تازيم، حال شما اسمش را هر چه مي­‌خواهيد بگذاريد. ما اين سنگ را بنا خواهيم گذاشت. اميد است كساني پيدا شوند كه ساختمان بزرگ سازمان ملل و شوراي امنيت و ساير سازمانها و شوراها را بر اين پايه بنا كنند، نه بر پايه نفوذ سرمايه­‌داران و قدرتمندان كه هر موقعي كه خواستند هر كسي را محكوم كنند بلافاصله محكوم نمايند. آري با ضوابط شما من هيچ نمي­‌دانم و بهتر است كه ندانم.

صحیفه نور، جلد ۲۲، صفحه 265
کد N435629

وبگردی