آفتاب

معاون سخنگوی مجلس پاکستان: اسلام آباد خواستار گسترش روابط با ایران است

معاون سخنگوی مجلس پاکستان: اسلام آباد خواستار گسترش روابط با ایران است

اسلام آباد – ایرنا – معاون سخنگوی مجلس ملی پاکستان با یادآوری اهمیت روابط آسلام آباد-تهران در همه زمینه به ویژه زمینه های اقتصادی و تجاری، بر ضرورت تقویت و گسترش بیش از پیش این این روابط تاکید کرد.

«مرتضی جاوید عباسی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد، همچنین روابط پارلمانی میان دو کشور را به عنوان عاملی برای تقویت مناسبات ایران و پاکستان در همه زمینه ها مورد تاکید قرار داد و خواستار گسترش روابط پارلمانی اسلام آباد-تهران و افزایش رفت و آمد هیاتهای پارلمانی میان دو کشور شد.

وی گفت: پاکستان و ایران از مشترکات فراوان دینی، تاریخی و فرهنگی برخوردارند و روابط این دو کشور همسایه، دوست و مسلمان با گذر زمان روز به روز توسعه بیشتری یافته است.

این مقام محلی ملی پاکستان ، روابط میان دو کشور را برادارانه توصیف کرد و ضمن تاکید بر اینکه در جهان امروز، روابط اقتصادی میان کشورها در اولویت نخست قرار دارد، اظهار داشت که ایران و پاکستان از ظرفیتهای اقتصادی بالایی برخودار هستند می تواند در جهت منافع مردم دو کشور بیش از میزان کنونی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون سخنگوی مجلس ملی پاکستان با بیان این که دولت این کشور سیاستهای خوبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در پاکستان اتخاذ کرده است، خواستار حضور گسترده تر سرمایه گذاران ایرانی در بخشهای مختلف پاکستان شد.

وی سطح فعلی مبادلات تجاری میان دو کشور همسایه را راضی کننده ندانست و گفت که با توجه به وجود مرز طولانی مشترک بین دو کشور و ظرفیتهای موجود در ایران و پاکستان، حجم کنونی مبادلات تجاری می تواند به چندین برابر افزایش یابد.

این مقام پارلمانی پاکستان همچنین از کمکها و حمایتهای گسترده جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت پاکستان به ویژه در زمان وقوع حوادث طبیعی در این کشور، قدردانی کرد.

آساق**ش**1723**1577
کد N435602

وبگردی