آفتاب
لاریجانی در نطق پیش از دستور:| 193596

برقراری دموکراسی در عراق به خاطر ایستادگی ما بود

برقراری دموکراسی در عراق به خاطر ایستادگی ما بود

آمریکا به بهانه کمک‌رسانی به مردم بیچاره می‌خواهد دست‌های کثیف خود را که به خون مردم بی‌گناه در فلسطین عراق و افغانستان آغشته است، بشوید.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت ایران و مرجعیت نجف از تدوین قانون اساسی در کشور عراق، گفت: ایستادگی ما بود که سیاست آمریکار ابا شکست مواجه کرد و امروز در عراق دموکراسی حاکم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود طی سخنانی با اشاره به فجایع انسانی رخ داده در غزه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی درخلال بحران‌هایی که به واسطه گروه‌های تکفیری در منطقه ایجاد کرده‌اند، فرصت را غنیمت شمرده و وحشیانه‌ترین رفتار را علیه مردم مظلوم فلسطین روا می‌دارد اما جالب‌ترین بخش این تراژدی موضع‌گیری‌های دولت آمریکا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از 40 روز است که مردم سوریه تحت فشار و کشتار تروریست‌ها از جمله داعش شرایط بسیار سختی را تحمل می‌کنند و در این مدت دولت آمریکا یکسره از تروریست‌ها حمایت کرده و نه آوارگی مسیحیان برایش اهمیت دارد و نه شرایط دردناکی که در آنجا بوجود آمده عواطف آقای اوباما را جریحه‌دار کرده است.

وی همچنین دولت آمریکا را مورد خطاب قرار داد و افزود: اگر شما طرفدار مسلمانان هستید چرا وقتی تروریست‌ها به موصل و تکریت حمله کردند واکنشی نشان ندادید و اگر حامی کردها هستید چرا آوارگی هزاران نفر از مردم کرد را پس از حمله تروریست‌ها به سرزمین‌شان تحمل کردید و در آخر اگر طرفدار حقوق بشر هستید چرا در مقابل 70 سال جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین چشم‌ها را بسته و ساکت هستید و غالبا هم از آنها حمایت می‌کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واقعیت این است که دولت آمریکا نه طرفدار شیعه، نه سنی و نه طرفدار کرد و عرب و به طور کلی حقوق بشر است پرونده این دولت بسیار سیاه‌تر از این حرف‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: آن‌روز که صدام بمب‌های شیمیایی خود را برسر مردم سردشت می‌ریخت آمریکا نه تنها این جنایت را محکوم نکرد بلکه از این جنایت حمایت کرد. آیا مردم سردشت کرد نبودند؟

لاریجانی همچنین یادآور شد: پس از اشغال عراق، هزاران جوان شیعه و سنی را در زندان‌های ابوغریب تحت سخت‌ترین شکنجه‌ها به زنجیر کشیدید و همه اینها در حالی بود که دولت و ملت ایران در حلبچه، سردشت، در جنوب و مرکز عراق در فلسطین و افغانستان به کمک مظلومین اعم از شیعه، سنی، کرد، عرب، مسیحی و یزدانی شتافتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به بهانه کمک‌رسانی به مردم بیچاره می‌خواهد دست‌های کثیف خود را که به خون مردم بی‌گناه در فلسطین عراق و افغانستان آغشته است، بشوید تصریح کرد: این خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

وی همچنین با تاکید براینکه رابطه صمیمانه ما با اهل تسنن، شیعه،سنی، مسیحیان و یزدانیان اظهر من الشمس است، افزود: آیا جز ایران و مرجعیت نجف از تدوین قانون اساسی توسط نمایندگان برگزیده مردم عراق کس دیگری حمایت کرد؟ این ایستادگی ما بود که سیاست آمریکار ابا شکست مواجه کرد و امروز در عراق دموکراسی حاکم شده است.

لاریجانی در پایان افزود: به آقای اوباما توصیه می‌کنم که برای پرت کردن حواس ملت‌های منطقه و جهان از سیاست‌هایی که برای حمایت از صهیونیست‌ها در پی گرفته است راه بجوید و در این میان شاید هالیوود بتواند به شما کمک کند.

کد N435570

وبگردی