آفتاب

وزیرکشور لبنان:برگزاری انتخابات مجلس در موعد قانونی امکان پذیر نیست

وزیرکشور لبنان:برگزاری انتخابات مجلس در موعد قانونی امکان پذیر نیست

بیروت – ایرنا - « نهاد المشنوق » وزیر کشور لبنان تاکید کرد که براساس ارزیابی های اولیه، برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان این کشور در موعد قانونی به دلیل شرایط نامناسب امنیتی امکان پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، المشنوق روز شنبه بعداز دیدار با « نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان این کشور گفت که در این جلسه ، تحولات داخلی لبنان بویژه سیاسی و امنیتی، اوضاع شهرک عرسال و مردم آن که به مدت 6 روز در اشغال تروریست های تکفیری بود، پرونده پناهجویان سوری و دعوت از اعضای کمیته برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت.

نبیه بری با تمدید دوره کنونی مجلس لبنان مخالفت کرده و خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد قانونی آن شده است.

المشنوق در پاسخ به سئوالی در باره امکان برگزاری انتخابات و یا تمدید دوره کنونی مجلس گفت: مقامات سیاسی و هیات دولت لبنان می توانند در باره تمدید و یا تمدید نشدن دوره کنونی مجلس لبنان تصمیم بگیرند و این تصمیم باید به تصویب پارلمان برسد.

وی افزود : به عنوان وزیر کشور و مسئول برگزاری انتخابات باید مطابق قانون عمل کنم و براین اساس علاوه بر دعوت از اعضای هیات برگزاری انتخابات مجلس برای شرکت در جلسه هماهنگی، شرایط امنیتی را برای برگزاری انتخاباتی در امنیت کامل بررسی کرده ام.

المشنوق در پاسخ به این پرسش ، آیا شرایط امنیتی برای برگزاری انتخابات مجلس مهیا است؟ خاطرنشان کرد: به عنوان وزیر کشور می گویم، شرایط امنیتی برای برگزاری انتخابات مجلس در موعد قانونی مناسب نیست.

انتخابات مجلس نمایندگان لبنان براساس قوانین این کشور باید دومین روز ماه نوامبر سالجاری (آبان ماه) برگزار شود.

وزیر کشور لبنان تاکید کرد: همه ما شاهد اوضاع امنیتی هستیم و می بینیم که آتش ناامنی از منطقه ای به منطقه دیگر لبنان سرایت می کند و براین اساس می گویم که براساس ارزیابی های مقدمات ، اوضاع امنیتی اجازه برگزاری انتخابات مجلس در موعد قانونی را نمی دهد.

خاورم ** 1324
کد N435304

وبگردی