آفتاب

اتباع مونته نگرو درخارج از کشور طی سه ماه 83.5 میلیون یورو به کشورشان واریز کردند

اتباع مونته نگرو درخارج از کشور طی سه ماه 83.5 میلیون یورو به کشورشان واریز کردند

بلگراد-ایرنا- اتباع مونته نگرو که در خارج از کشور کار و یا زندگی می کنند در سه ماه اول سال جاری میلادی 83.5 میلیون یورو از طریق انتقالات بانکی به کشورشان واریز کرده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته 3.8 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، آمار بانک مرکزی مونته نگرو نشان می دهد که از مجموع وجوه وارد شده توسط اتباع این کشور از خارج حدود 48.8 میلیون یورو به حقوق آنها مربوط می شود.

این آمار نیز نشان می دهد که 26.88 میلیون از وجوه وارد شده به کشور از طریق نقل و انتقالات شخصی شهروندان این کشور از خارج است و حدود 8 میلیون یورو در رابطه با کمک های امور اجتماعی می باشد.

وزارت امور خارجه مونته نگرو از تعداد مهاجران و یا اتباع این کشور که مقیم خارج هستند، آمار دقیقی ندارد.

بیشترین اتباع مونته نگرو در خارج در کشورهای آمریکای لاتین و شمالی، صربستان، ترکیه، اروپای غربی، کشورهای برآمده از یوگسلاوی سابق و همچنین استرالیا، روسیه و برخی از کشورهای آفریقایی اسکان دارند.

مونته نگرو، آخرین جمهوری از یوگسلاوی سابق است که 21 ماه می 2006 با برگزاری همه پرسی ازصربستان جدا شد و به این ترتیب مراحل فروپاشی یوگسلاوی پس ازگذشت پانزده سال پایان یافت.

مونته نگرو در نوامبر سال 2010 برای پیوستن به اتحادیه اروپا نامزد شد و در ماه ژوئن امسال( 2012) مذاکرات این کشور در مراحل پیوستن به اتحادیه اروپا آغاز گردید.

این کشور مذاکرات رسمی برای پیوستن به اتحادیه اروپا را از 29 ژوئن سال 2012میلادی آغاز کرده است.

مونته نگرو از لحاظ وسعت و جمعیت، کوچکترین جمهوری از یوگسلاوی سابق بشمار می رفت که از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی اروپا واقع شده ،مساحت آن 13.812 کیلومتر مربع و جمعیت آن بالغ بر 678هزار و 177 نفر و پایتخت آن پودگوریستا است.

همسایگان مونته نگرو را در جنوب شرقی آلبانی، در جنوب غربی دریای آدریاتیک، از غرب با کرواسی، از شمال غربی با بوسنی و هرزگوین و از شمال شرقی با صربستان تشکیل می دهند.

اروپام**1**436** 1917
کد N435220

وبگردی