آفتاب

مالزی سرنگوی ام.اچ 17 با موشک هوا به هوا را رد کرد

مالزی سرنگوی ام.اچ 17 با موشک هوا به هوا را رد کرد

کوالالامپور - ایرنا - وزیر دفاع مالزی روز شنبه برخی گزارش ها در خصوص سرنگونی پرواز ام.اچ 17 این کشور در اوکراین براثر شلیک یک فروند موشک هوا به هوا را رد کرد.

به گزارش ایرنا، ˈهشام الدین حسینˈ وزیر دفاع مالزی در واکنش به خبر روزنامه انگلیسی زبان ˈاستارˈ مالزی و ادعای سرنگونی بوئینگ 777 خطوط هوایی این کشور در شرق اوکراین براثر شلیک یک فروند موشک هوا به هوا، گفت این امر غیرممکن است.

وی به خبرنگاران گفت این هواپیما با یک فروند موشک زمین به هوا سرنگون شده و این موشک می تواند در آن منطقه در دسترس طرف اوکراینی و یا نیروهای جدایی طلب شورشی باشد.

رسانه های مالزی از جمله روزنامه استار روز پنجشنبه با استناد به داده های تحلیلگران آمریکایی احتمال دادند پرواز ام.اچ 17 توسط یک فروند موشک هوا به هوا و توسط نیروهای دولت اوکراینی مورد هدف قرار گرفته شده باشد.

پرواز ام.اچ 17 با 298 سرنشین 26 تیرماه در شرق اوکراین و در نزدیکی مرز روسیه با یک فروند موشک سرنگون شد و جدایی طلبان و دولت اوکراین همدیگر را متهم به ساقط کردن این هواپیمای غیرنظامی می کنند.

یک خبرگزاری غربی نیز اخیرا اعلام کرد جدایی طلبان اوکراین تحت حمایت روسیه در سرنگونی این هواپیمای مسافربری نقش ندارند و به نظر می رسد نیروهای دولتی اوکراین عامل این سقوط هستند.

سازمان ملل اعلام کرده است اوضاع امنیتی ناپایدار در محل سرنگون شدن پرواز ام.اچ 17 خطوط هوایی مالیزیا ایرلاین تحقیق در مورد این سانحه را با مشکل مواجه کرده است.

آساق**1611
کد N435208

وبگردی