آفتاب
اوباما:

در صورت لزوم بازهم مواضع داعش در عراق را هدف قرار می دهیم

در صورت لزوم بازهم مواضع داعش در عراق را هدف قرار می دهیم

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد ارتش این کشور به حملات هوایی خود به مواضع تروریست های داعش در شمال غرب عراق در صورت لزوم ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا از احتمال ادامه حملات هوایی ارتش این کشور به مواضع داعش خبر داد. وی امروز در سخنرانی هفتگی رادیویی خود هدف از حمله هوایی به مواضع داعش در اربیل را حفاظت از مستشاران نظامی و دیپلمات های آمریکایی عنوان کرد و افزود: در صورت لزوم این حملات ادامه خواهد یافت.

بر این اساس پهپادهای آمریکایی روز جمعه یک کاروان خودروهای مسلح به موشک تروریست های داعش را مورد حمله قرار داده و شماری از آنها را به هلاکت رسانده اند. در پی پیشروی های اخیر داعش به سمت استان نینوا روز پنج شنبه اوباما دستور انجام "حملات هوایی هدفمند" به مواضع تروریست ها را صادر کرد.

در همین رابطه دولت آمریکا اعلام کرد حمله مذکور به صورت قانونی و با درخواست دولت عراق و گروه های سیاسی این کشور انجام گرفته است. "ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این مطلب گفت این اقدام با در نظر گرفتن قواعد قانونی انجام گرفته است. بر این اساس اوباما کنگره را نیز در جریان حملات مذکور قرار داده است. طبق قانون رئیس جمهوری آمریکا باید ظرف 48 ساعت اقدامات نظامی را به کنگره اطلاع دهد.

کد N434944

وبگردی