آفتاب

درخواست آمریکا از شهروندانش برای لغو سفرهای غیرضروری به پاکستان

درخواست آمریکا از شهروندانش برای لغو سفرهای غیرضروری به پاکستان

پیش از برگزاری یک راهپیمایی ضددولتی در اسلام آباد که توسط احزاب مخالف پاکستان برای 14 اوت سال جاری میلادی سازماندهی شده آمریکا از شهروندان خود خواست تمامی سفرهای غیرضروری خود را به این کشور جنوب شرق آسیا به تعویق بیندازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور هشدار داد تا تمامی سفرهای غیرضروری خود به پاکستان را به تعویق بیندازند.

این وزارتخانه افزود: وجود گروه‌های تروریستی خارجی و بومی خطری برای شهروندان آمریکا در کل پاکستان محسوب می‌شود.

در ادامه این هشدار مسافرتی آمده است، تروریست‌ها در سراسر پاکستان مکررا به اهداف مدنی، دولتی و خارجی حمله می‌کنند. این حملات شامل حمله‌های مسلحانه به سایت‌های شدیدا محافظت شده از جمله فرودگاه‌ها و تاسیسات نظامی است. دولت اسلام‌آباد به اقدامات امنیتی شدید خود به ویژه در شهرهای مهم ادامه می‌دهد.

گزارش‌های تهدیدآمیز حاکی از آن است که گروه‌های تروریستی به دنبال فرصت‌هایی برای حمله به مکان‌هایی هستند که شهروندان آمریکایی و غربی‌ها در آنجا تجمع و یا از آن‌ها دیدار می‌کنند.

در این هشدار آمده است گروه‌های جنایتکار و تروریست‌ها مرتبا برای دریافت باج دست به آدم‌ربایی می‌زنند.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: تظاهرات علیه آمریکا غیرعادی نیست و پتانسیل این را دارد تا به خشونت کشیده شود. به شهروندان آمریکایی در پاکستان شدیدا توصیه شده تا از تمامی اعتراضات و گردهمایی‌های بزرگ اجتناب کنند.

انتهای پیام

کد N434898

وبگردی