آفتاب

مروری بر تازه ترین تحولات نوار غزه

مروری بر تازه ترین تحولات نوار غزه

تهران - ایرنا - تاکید ˈحماسˈ بر رویارویی با اسراییل تا تحقق خواسته های فلسطینیان، درخواست آتش بس فوری در غزه از سوی دبیرکل اتحادیه عرب و تشکیل جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه، از مهم ترین اخبار سرزمین های اشغالی فلسطین در روز شنبه بود.

** ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه غزه

رژیم صهیونیستی با پایان آتش بس 72 ساعته به پیشنهاد و میانجیگری مصر، از نیمه شب جمعه تاکنون بیش از 20 بار نوار غزه را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده است.



** تاکید حماس بر رویارویی با اسراییل تا تحقق خواسته های فلسطینیان

سخنگوی ˈجنبش مقاومت اسلامیˈ (حماس) تاکید کرد که رویارویی با دشمن صهیونیستی تا لغو محاصره غزه و تحقق خواسته های ملت فلسطین ادامه خواهد داشت.

ˈسامی ابوزهریˈ در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ˈالمیادینˈ، ضمن تاکید بر مخالفت مقاومت با آتش بس تا پیش از دستیابی به خواسته های فلسطینیان و با اشاره به این که طرح صلح اسراییل هیچ یک از خواسته های ملت فلسطین را در برنگرفته است، گفت: ما به حمایت از ملت فلسطین ادامه می دهیم تا به آرامش واقعی دست یابیم و رژیم اشغالگر قدس را نسبت به آن پایبند کنیم.

در جریان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از حدود یک ماه پیش تاکنون دست کم یک هزار و 900 فلسطینی شهید و حدود 10 هزار نفر دیگر مجروح شده اند.



** درخواست آتش بس فوری در غزه از سوی دبیر کل اتحادیه عرب

ˈنبیل العربیˈ دبیر کل اتحادیه عرب، خواستار آتش بس فوری و از سرگیری مذاکرات میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی برای اجرایی کردن طرح پیشنهادی مصر شد.

دبیر کل اتحادیه عرب از عدم تمدید آتش بس در غزه ابراز نگرانی شدید کرده و بار دیگر از سازمان ملل خواست از مردم فلسطین در مقابل حملات اسراییل در کوتاه ترین زمان ممکن حمایت کند.

نبیل العربی ضمن تاکید بر ضرورت برقراری آتش بس در نوار غزه و اجرای طرح پیشنهادی مصر، اظهار داشت: مردم فلسطین باید به همه حقوق مشروع خود برسند و محاصره ستمگرانه نوار غزه نیز پایان یابد.



** تشکیل جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره غزه

سازمان همکاری اسلامی سه شنبه آینده (21 مرداد) به منظور بحث درباره حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه، در عربستان جلسه اضطراری تشکیل می دهد.

روزنامه انگلیسی زبان ˈعرب نیوزˈ عربستان، خبر داد که کمیته اجرایی این سازمان در زمینه طرح مساله وحشی گری رژیم صهیونیستی در غزه با جامعه بین المللی، در شهر جده تشکیل جلسه خواهد داد.

این در حالی است که بیشتر وزرای خارجه کشورهای عضو ، برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.

افزون بر این، سازمان همکاری اسلامی با بیش از 57 عضو، در تلاش است تا زمینه را برای محاکمه سران صهیونیست به جرم ارتکاب جنایات جنگی در دیوان بین المللی کیفری فراهم کند.

اعضای کمیته اجرایی این سازمان شامل مصر، سنگال، ترکیه، عربستان سعودی، کویت و گینه است .



** چهار تا شش میلیارد دلار خسارت ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه

روزنامه فرانسوی ˈلوموندˈ به نقل از معاون وزیر اقتصاد فلسطین اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی به غزه خسارتی معادل چهار تا شش میلیارد دلار وارد کرده است و نماینده بانک جهانی در غزه خواستار بازسازی زیرساخت ها در این منطقه شد.

ˈتیسیر عمروˈ گفته است که میزان خسارات وارده در نتیجه حملات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه با توجه به تخریب صدها واحد مسکونی و زیرساخت های این سرزمین، بسیار فراتر از ارقام پیش بینی شده است.



**214 مسجد هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته است

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز نظامی اخیر به نوار غزه تاکنون، بیش از 63 مسجد را به طور کامل ویران و به 151 مسجد دیگر نیز خسارت هایی وارد کرده است.



** رژیم صهیونیستی مسجد ˈحسن البناˈ در شهر غزه را با خاک یکسان کرد

جنگنده های رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود در نوار غزه، صبح شنبه مسجد حسن البنا در این منطقه را با خاک یکسان کرد.



** تظاهرات مردم اردن در حمایت از فلسطینیان در نوار غزه

احزاب چپ گرا و قوم گرای اردن پس از نماز جمعه در امان پایتخت اردن با اجتماع در برابر سندیکای اتحادیه های کارگری در حمایت از ایستادگی ملت فلسطین در نوار غزه تا میدان ˈالرابعˈ این شهر راهپیمایی کردند.

خاورم**7074**1651
کد N434676

وبگردی