آفتاب

ربوده شدن صدها زن ایزدی توسط داعش

ربوده شدن صدها زن ایزدی توسط داعش

تهران- ایرنا- اعضای گروهک تکفیری- بعثی داعش در راستای تحرکات تروریستی و غیرانسانی در عراق، صدها زن ایزدی را ربودند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ˈکمیل امینˈ سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق با اعلام این خبر افزود که براساس اطلاعات دریافتی این وزارتخانه از خانواده های صدها زن ایزدی، داعش این زنان را که زیر 35 سال سن دارند، در داخل مدارس شهر موصل نگهداری می کند.

این سخنگوی عراقی با ابراز نگرانی از رفتار مجرمانه تکفیری ها با زنان ایزدی و سرنوشت نهایی آنان، گفت که تروریست های داعش نقشه های شومی در رابطه با این زنان دارند و از جمله، احتمالا در پی فروش آنها به کشورهای همسایه هستند.

یک مقام آمریکایی نیز که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، گفت: آمریکا ربوده شدن زنان ایزدی به دست داعش را با هدف احتمالا فروش و یا ازدواج اجباری آنها با نیروهای این گروه، تایید می کند، هر چند آمار دقیقی از زنان قربانی در دست نیست.

دهها هزار عراقی از ایزدی ها و یا یزیدیان هفته قبل پس از هجوم تروریست های داعش به شهر سنجار در نزدیکی مرزهای شمالی عراق، از این شهر گریختند و هم اکنون با شرایط بسیار سختی دست و پنجه نرم می کنند.

یزیدیان، ایزدی ها و یا ایزدیان، اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق، سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می کنند و به گویش خاصی از زبان کردی صحبت می کنند.

آیین این فرقه آمیزه ای از عقاید اسرارآمیز، ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلامی است و یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف نیز بر آن تاثیر گذاشته است.

رسانام** 1453/1275
کد N434388

وبگردی