آفتاب

پارلمان اسپانیا تعلیق تجارت اسلحه با رژیم صهیونیستی را بررسی می کند

پارلمان اسپانیا تعلیق تجارت اسلحه با رژیم صهیونیستی را بررسی می کند

مادرید- ایرنا- حزب ˈچپ متحدˈ اسپانیا امروز شنبه با ثبت یک لایحه در مجلس نمایندگان خواستار ˈ تحریم یا تعلیقˈ تجارت اسلحه با کشورهای اشغالگری مانند رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه ، حزب ˈچپ متحدˈ یادآور شد این لایحه را به نفع حقوق بشر و به دلیل مناقشه بین اسراییل و فلسطین ارایه کرده است.

در بیانیه حزب چپ متحد اسپانیا آمده که این لایحه را همراه با برخی از احزاب چپگرای کوچک کشور ثبت کرده و این حزب بارها در مجلس نمایندگان اسپانیا ، حملات دولت اسراییل علیه ملت فلسطین را محکوم کرده است .

به گفته حزب چپ متحد، این ابتکار این فرصت را به اسپانیا می دهد که در صورت لزوم ، به طور ˈمجزاˈ هر گونه تجارت و معامله سلاح با کشور مهاجم و اشغالگر را بررسی کند.

براساس این لایحه قانونی هنگامی که حمله ای به سرزمینی از سوی یک کشور اشغالگر انجام گیرد ، دولت اسپانیا هر نوع تجارت و معامله سلاح با کشور مهاجم و اشغالگر را باید به حالت تعلیق در اورد .

در این رابطه و با اشاره به مناقشه بین اسراییل و فلسطین ، حزب چپ متحد تاکید کرد در این ابتکار خواهان نقش اسپانیا در دفاع از حقوق بشر و حقوق بین المللی است .

در این بیانیه آمده است :ˈهنگامی که یکی از قوانین بین المللی در خصوص حسن همجواری نقض می شود ، لازم است از همه ابزارهای ممکن علیه اشغالگر استفاده کرد.

اروپام *1*491**1561** 1583
کد N434269

وبگردی