آفتاب

الاخبار: احتمال دیدار مستقیم "حسن نصرالله" با "سعد حریری"

الاخبار: احتمال دیدار مستقیم "حسن نصرالله" با "سعد حریری"

فارس نوشت:

منابع آگاه با اشاره به بازگشت روز گذشته رئیس جریان المستقبل لبنان به کشورش پس از سه سال مهاجرت اختیاری، هم اکنون از احتمال دیدار وی با دبیر کل حزب الله طی روزهای آینده سخن می‌گویند.

به گزارش  روزنامه «الاخبار» یک منبع آگاه که پرونده بازگشت «سعد حریری» رئیس جریان المستقبل لبنان به کشورش را دنبال می‌کند، با ابراز خوشبینی نسبت به پیامدهای این تحول سیاسی در عرصه بحران زده لبنان، تاکید کرد: نباید این موضوع را به پرونده انتخاب رئیس جمهور جدید ربط داد زیرا گفت‌وگوها و رایزنی‌ها یا حریری درباره این پرونده هیچ گاه قطع نشده نبود.

وی با اشاره به افزایش مواضع مسئولان رسمی، رهبران مذهبی و حتی اهالی رسانه‌ لبنان مبنی بر لزوم بازگشت حریری به کشور، بازگشت سعد حریری را نخستین نتیجه  تلاش‌‌های اخیر «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان و «ولید جنبلاط» رئیس جبهه مبارزه ملی این کشور خواند و افزود: حریری بلافاصله پس از بازگشت به بیروت به اولویت ایجاد انسجام میان طائفه اهل سنت لبنان پرداخت زیرا بعد از حوادث عرسال برخی‌ها سعی در تخریب چهره این طائفه داشتند همان گونه که پیش از این نیز سعی در تخریب چهره حزب الله به بهانه دخالت در تحولات سوریه داشتند.

این منبع آگاه با بیان اینکه طبیعی است که گفت‌وگوهایی به صورت مستقیم بین حریری و نبیه بری صورت گیرد، افزود: از هم اکنون نگاه‌ها به احتمال پیشرفت این گفت‌وگوها و تبدیل شدن به دیدار مستقیم بین «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله و «سعد حریری» دوخته می‌شود. بنابراین بایستی در برهه زمانی آینده رفت‌ و آمدها به مقر جریان 14 مارس در «بیت الوسط» بیروت را تحت نظر قرار داد.

در همین راستا روزنامه «الجمهوریة» لبنان نیز نوشت: در حالی که منابع آگاه احتمال دیدار سعد حریری با «میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح پارلمان لبنان را بعید نمی‌دانند، برخی از رهبران برجسته جریان ملی آزاد با اشاره به تحولات جاری در منطقه معتقدند که لبنان امروزه در فرا روی یک مرحله جدید قرار گرفته است. این مرحله برگزاری نشست عمومی در پارلمان با مشارکت همه گروه‌های سیاسی را اجتناب ناپذیر می‌سازد... این امر با هدف تدوین یک نقشه راهی برای خروج از وضعیت جاری در کشور صورت می‌گیرد. یکی از نتایئج این جلسه می‌تواند انتخاب رئیس جمهور و توافق بر یک قانون انتخابات برای برگزاری انتخابات پارلمانی باشد.

52261

کد N434153

وبگردی