آفتاب

فتوایی جدید از قرضاوی: "علیه اسرائیل جهاد نکنید!"

فتوایی جدید از قرضاوی: "علیه اسرائیل جهاد نکنید!"

رئیس "اتحادیه علمای مسلمین" با صدور فتوایی از جوانان مسلمان خواست تا "به جای باز کردن درهای جهاد علیه اسرائیل در نوار غزه به جهاد در سوریه علیه بشار اسد" بپردازند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لبنانی صدی البلد، یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه علمای مسلمین که از وی به عنوان پدر معنوی گروه اخوان‌المسلمین در مصر نیز یاد می‌شود،‌ با صدور فتوایی اظهار نظر کرد "در حال حاضر از لحاظ شرعی لازم و واجب نیست که درهای جهاد را در فلسطین باز کرد بلکه جوانان مسلمان باید بر جهاد در سوریه متمرکز شوند!"

فتوای قرضاوی کاملا با بیانیه اخیر اتحادیه علمای مسلمین در تضاد است چرا که در این بیانیه از همگان خواسته شده تا از مردم فلسطین در غزه حمایت کنند و حمایت از فلسطین وظیفه‌ای شرعی برای تمامی مسلمانان عنوان شده است.

در همین حال فتوای قرضاوی اعتراضات زیادی را در محافل مصری به دنبال داشته طوری که ابراهیم نجم، مشاور مفتی مصر به شدت از این فتوا انتقاد کرد و آن را فتوایی دانست که به طرح‌ها و نقشه‌ها برای تقسیم منطقه کمک می‌کند.

وی گفت: مساله فلسطین مساله‌ای اسلامی و عربی است و تنها مسلمانان می‌توانند فلسطین را نجات دهند. جهاد باید با نظارت کشور و مسئولان صورت بگیرد و ما در فتواهای سابق خود اعلام کردیم که هیچ‌کس حق ندارد بدون در نظر گرفتن قوانین و صرفا از روی مسائل شخصی فتوا صادر کند.

همچنین مظهر شاهین، یکی دیگر از مسئولان و روحانیون مصری از فتوای قرضاوی انتقاد کرد و گفت: قرضاوی چگونه می‌تواند فتوای جهاد در سوریه و کشتن مسلمانان و مسیحیان را صادر کند و جهاد علیه صهیونیست‌ها و یهودی‌ها را حرام بداند؟

انتهای پیام

کد N433850

وبگردی