آفتاب

اردوغان: آماده‌ایم تمام مجروحان فلسطینی را درمان کنیم

اردوغان: آماده‌ایم تمام مجروحان فلسطینی را درمان کنیم

نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی عنوان داشت: آماده‌ایم تمام مجروحان فلسطینی، چه بیماران جسمی و چه بیماران روانی را درمان کنیم و تعداد آن‌ها برای ما اهمیتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه در هنگام حضورش در برنامه "زنان از اردوغان می‌پرسند" اعلام کرد: آماده هستیم تمام مجروحان چه بیماران روانی یا جسمی فلسطینی را درمان کنیم و تعداد آن‌ها برای ما مهم نیست و در صورتی که به نتیجه‌ای در خصوص تلاش‌هایمان برای انتقال مجروحان فلسطینی به ترکیه دست یابیم، هرچه سریع‌تر انتقال آن‌ها به بیمارستان‌هایمان در آنکارا و استانبول را آغاز می‌کنیم.

در این برنامه که توسط یک شبکه داخلی ترکیه پخش شد، اردوغان به سوالات زنان مهمان در این برنامه پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش ترکیه در مذاکرات آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی و میزان تاثیر این جنگ بر زنان و کودکان گفت: زنان و کودکان افرادی هستند که از درگیری‌ها ظرف دو سال گذشته در خاورمیانه بیشترین آسیب را دیدند به ویژه آن‌ها در درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین بیشترین هزینه را پرداخت کردند.

وی خاطرنشان کرد که جنگ رژیم صهیونیستی و نوار غزه باعث شد تا حدود 200 کودک و حدود 100 زن شهید شده و 10 هزار تن دیگر زخمی شوند.

اردوغان خاطر نشان کرد که با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص امکان انتقال مجروحان به ترکیه از طریق مصر یا اسرائیل بحث و گفتگو کرده است.

وی با بیان اینکه آن‌ها دست به تلاش‌های بسیاری برای تمدید آتش‌بس میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی می‌زنند، افزود: هدف ما ارسال کمک‌های فوری به فلسطینی‌ها در غزه است و ما منتظر صدور قطعنامه‌ای از سازمان ملل جهت ارسال این کمک‌ها هستیم و این قطعنامه بسیار کار را برای ما آسان‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N433765

وبگردی