آفتاب

انگلیس حملات هوایی در عراق را بررسی می‌کند

انگلیس حملات هوایی در عراق را بررسی می‌کند

منابع دولتی لندن اعلام کردند، انگلیس ممکن است به آمریکا در انجام حملات هوایی علیه داعش در عراق بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، همزمان با آغاز حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در عراق که روز جمعه و پس از دستور باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت، منابع انگلیسی نیز اعلام کردند که دولت لندن احتمالا به این کمپین می‌پیوندد.

یکی از منابع آگاه دولت لندن گفت: ما نگران این هستیم که با یک نسل کشی در عراق مواجه شویم. در این موارد، ما هیچ چیز را رد نمی‌کنیم.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس که از جانب نمایندگان پارلمان این کشور برای دستور دادن به یک حمله نظامی تحت فشار است، هنوز درباره این مساله با اوباما سخن نگفته است. البته تماس‌هایی میان گروه‌های امنیت ملی آمریکا و انگلیس برقرار شده است و کاخ سفید اعلام کرده که هیچ تاریخ خاصی برای پایان دادن به عملیات نظامی آمریکا در عراق اعلام نشده و این اقدام راه را برای گسترش عملیات در صورت وخامت اوضاع بازنگه داشته است.

جاستین ولبی، اسقف کانتربری گفت، انگلیس باید به مسیحیان عراقی که به خاطر تهدیدهای داعش از خانه و کاشانه خود فرار کرده و بیرون رانده شدند، پناهندگی دهد.

در حالی که انگلیس تنها اعلام کرده که با ارسال کمک‌های فوری بیشتر به وضعیت مسیحیان عراق پاسخ می‌دهد، نمایندگان برجسته پارلمان این کشور به کامرون گفته‌اند که باید برای حمایت و پشتیبانی از ماموریت آمریکا در عراق پیشنهاد کمک نظامی دهد. به طوری که سر جرالد هوارث، وزیر پیشین دفاع انگلیس گفت: فکر می‌کنم که دولت لندن باید به نیروهای آمریکایی بپیوندد. ما تسلیحات کامل و دقیق در اختیار داریم که می‌توانیم با آن‌ها حملات هوایی دقیق و ضروری را علیه داعش در عراق انجام دهیم.

اما برخی از اشخاص نظامی مخالف اقدام نظامی انگلیس و همکاری ارتش با نظامیان آمریکایی هستند و می‌گویند این حملات باعث می‌شود تا بریتانیا در یک جنگ بلند مدت دیگر در منطقه گرفتار شود.

اسقف کانتربری همچنین گفت: به عقیده من انگلیس همانند فرانسه باید خود را برای پذیرش آوارگان مسیحی عراق آماده کند همانطور که در طول تاریخ تنها این گونه بوده است.

کانن اندرو وایت، کشیش کلیسای انگلیکن بغداد وخامت اوضاع را در عراق بسیار بد توصیف کرده و گفت که پایان مسیحیت در عراق بسیار نزدیک است.

انتهای پیام

کد N433714

وبگردی