آفتاب

ولایتی:امروز شاهد جوانمردی ایرانیان در مورد مردم فلسطین و غزه هستیم

ولایتی:امروز شاهد جوانمردی ایرانیان در مورد مردم فلسطین و غزه هستیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایثار و جوانمردی ایرانیان در برهه‌های مختلف گفت: امروز شاهد فتوت و جوانمردی ایرانیان در مورد مردم فلسطین و غزه هستیم.

آنگونه که تسنیم گزارش کرده است،  رئیس، مسئولان و پیشکسوتان عضو فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با علی اکبر ولایتی دیدار و گفتگو کردند.
علی اکبر ولایتی در این جلسه با اشاره به تاریخچه پهلوانی و جوانمردی گفت: تمام تاریخ ایران با پهلوانی و جوانمردی آمیخته بوده و اسلام جوانمردی را در کشور ما نهادینه کرده است. در تاریخ این مرز و بوم شاهدیم که جوانمردان و عرفا همیشه با هم همراه بود‌ه‌اند و عرفان اسلامی یعنی همان ایثار، جوانمردی و فتوت.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه نهایت ایثار و پهلوانی همان از خود گذشتگی است، افزود: بالاترین ایثار و جوانمردی را در میان جوانان این کشور در دفاع مقدس شاهد بودیم و امروز جوانمردی ایرانیان را در مورد مردم فلسطین و غزه ملاحظه می کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اسلام و ایران دو رکن اساسی فتوت و جوانمردی در تاریخ این کشور بوده و یکدیگر را به زیبایی تکمیل کرده اند و ایران فرهنگی، که به مراتب گسترده تر از ایران جغرافیایی بوده است، همیشه از فتوت و جوانمردی ایرانیان سیراب بوده و هست و به این هویت اسلامی و ایرانی باید افتخار کرد.
ولایتی در پایان یادآور شد: امروز همه ورزشکاران و به ویژه ورزشکاران زورخانه ای و پهلوانی باید این مهم را در نظر داشته و این فرهنگ غنی را پاس بدارند.

2929

کد N433583

وبگردی