آفتاب

نماینده مجلس پاکستان: نشست جده درباره غزه، نوش دارو بعد از مرگ سهراب است

نماینده مجلس پاکستان: نشست جده درباره غزه، نوش دارو بعد از مرگ سهراب است

اسلام آباد – ایرنا – یک نماینده مجلس پاکستان نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره غزه را «نوش دارو بعد ازمرگ سهراب» دانست.

«طاهر حسین مشهدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد در باره این نشست که قرار است سه شنبه هفته جاری به میزبانی ریاض برگزار شود گفت: نمی توان به نتیجه بخش بودن این کنفرانس چندان خوش بین بود.

وی افزود: در مجموع نمی توان عملکرد سازمان همکاری اسلامی را به دلیل نوع برخورد برخی دولت های عربی عضو این نهاد اسلامی در قبال تحولات اخیر غزه مثبت ارزیابی کرد.

این سناتور پاکستانی برگزاری نشست اضطراری وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر جده عربستان را بسیار دیر هنگام دانست و گفت: اکنون که یک ماه از آغاز حملات مرگبار و ویرانگر اسراییل به غزه می گذرد و هزاران نفر از ساکنان نوار غزه به شهادت رسیده، یا مجروح و آواره شده اند، بعید است برگزاری چنین نشستی بتواند دردی از مردم دردمند و رنج دیده غزه درمان کند.

وی با بیان اینکه به هرحال پاکستان نیز در نشست هفته جاری جده شرکت خواهد کرد، گفت: سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و سیاست خارجی نخست وزیر پاکستان در این نشست حضور خواهد یافت و حامل پیشنهادهایی از سوی اسلام آباد برای کمک به حل بحران غزه خواهد بود.

این نماینده مجلس در ادامه سخنانش بار دیگر تاکید کرد که زمان برای نتیجه بخش بودن نشست سازمان همکاری اسلامی در جده بسیار دیر است و رژیم صهیونیستی طی یک ماه گذشته فرصت کافی برای ارتکاب جنایات فراوان در غزه در اختیار داشت.

این سناتور پاکستانی در بخش دیگری از این گفت و گو، با تاکید بر نقش ایران به عنوان یکی از اصلی ترین حامیان مردم غزه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: در میان کشورها و جوامع مسلمان، جمهوری اسلامی ایران و پاکستان محکم ترین مواضع و واکنش ها را در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نشان داده اند.

طی روزهای اخیر مجلس نمایندگان و مجلس ملی پاکستان با تصویب قطعنامه های جداگانه ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار رفع محاصره چند ساله غزه و فراهم شدن زمینه ارسال کمک های انسان دوستانه به این منطقه شدند.

نواز شریف نخست وزیر و ممنون حسین رییس جمهوری پاکستان نیز هفته گذشته بار دیگر برمواضع پیشین خود مبنی بر محکومیت جنایات صهیونیست ها علیه ساکنان بی دفاع غزه تاکید کردند.

سناتور طاهر حسین مشهدی در ادامه، به انتقاد شدید از برخی حکومت ها و دولت های عربی به خاطر اتخاذ مواضع ضعیف در برابر حملات جنایتکارانه صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین پرداخت و گفت: سکوت برخی اعراب در قبال جنایاتی که در غزه صورت گرفته، باعث نا امیدی بسیاری از مسلمانان جهان شده است.

وی با تاکید برضرورت تقویت وحدت میان امت اسلامی، این امر را مهم ترین عامل برای غلبه بر چالش های پیش روی جهان اسلام و امت اسلامی دانست.

به اعتقاد وی ، اختلافات میان جوامع مسلمان و کشورهای اسلامی و نبود وحدت کافی میان آنان بیشترین سود را عاید صهیونیست ها می کند.

نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان کنفرانس اسلامی درباره اوضاع فاجعه بار غزه روز سه شنبه هفته جاری (21 مرداد) در سطح وزیران امور خارجه کشورهای عضو، به میزبانی عربستان سعودی در شهر جده برگزار خواهد شد.

نشست اضطراری قبلی این کمیته درباره غزه نیز روز 19 تیرماه گذشته در جده و بدون نتیجه برگزار شده بود.

از زمان آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون حدود دو هزار فلسطینی شهید و هزاران نفر دیگر مجروح و آواره شده اند.

آساق**ش**1723 *1446
کد N433562

وبگردی