آفتاب
رئیس سازمان جوانان حزب اسلامی کار:

بازگرداندن فعالان سیاسی به زیر چتر نظام موجب آرامش می‌شود

بازگرداندن فعالان سیاسی به زیر چتر نظام موجب آرامش می‌شود

رئیس سازمان جوانان حزب اسلامی کار گفت: اصلی‌ترین اولویت برای بازسازی یا به عبارت بهتر برای توسعه سیاسی در ایران، راه‌اندازی احزابی از بدنه مردم است.

پیام مجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خاطرنشان کرد: تا به حال اکثر احزاب ایران، شکل گرفته از دولتی خاص بودند یا بعد از به قدرت رسیدن، حزب یا جریان فکری تشکیل دادند ولی در واقع این امر باید خلاف این جهت باشد و گروه‌های سیاسی از بدنه مردم شکل بگیرند و به قدرت برسند.

وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، اظهار کرد: بستر فضای آزاد سیاسی، مردم‌سالاری دینی است که این مردم‌سالاری را در انتخابات هر ساله نظام می‌بینیم که به حق مردم ایران نماد این اتحاد و مردم‌سالاری را در انتخابات 92 به جهانیان ثابت کردند.

مجرد با بیان اینکه "باید از منافع حزبی در برابر منافع ملی چشم‌پوشی کرد"، افزود: وقتی صحبت از منافع ملی به میان می‌آید، باید از منافع حزبی و شخصی چشم‌پوشی کرد و چنانچه هدف، توسعه و خدمت به کشور باشد، بسیاری از اختلاف سلیقه‌ها بخاطر کشور نادیده گرفته می‌شود. علاوه بر این در صورتی که احزاب برخواسته از تمام اقشار مردم و در جهت عملی کردن مطالبات آنها باشد، با اقبال بیشتری از سوی مردم مواجه خواهد شد.

وی با اشاره موضوعی تحت عنوان تبدیل شدن فعالان سیاسی به مجرمان سیاسی، تصریح کرد: در مورد فعالان سیاسی که تبدیل به مجرمان سیاسی می‌شوند، می‌توان به خط قرمزهای ترسیم شده برای فعالیت در حوزه سیاست اشاره کرد که از طرفی این حوزه رفته رفته محدود‌تر می‌شود و آن دسته از فعالانی که تا دیروز فعالیت‌هایشان قانونی بود امروز به عنوان مجرم سیاسی شناخته می‌شوند در حالیکه این‌ها همان اشخاص با همان رفتار هستند از طرفی دیگر فضای ملتهب و کشمکش‌های موجود در جامعه موجب می‌شود که رفتار سیاسی برخی نیز به سمت رادیکال بودن کشیده شود و از عقلانیت به احساسات و هیجانات سوق پیدا کند؛ بنابراین در چنین شرایطی خط قرمزها نادیده گرفته می‌شود.

رئیس سازمان جوانان حزب اسلامی کار همچنین، نقد و پذیرش آن را موجب اصلاح ساختارها عنوان کرد و ادامه داد: هر ساختار و نظامی برای رشد، نیازمند رفع معایب و نواقص خود است و انتقادهایی که مطرح می‌شود، می‌تواند در اصلاح ساختارها مفید واقع شود و دیدگاهی تازه را مطرح سازد.

وی افزود: بازگرداندن آن دسته از افرادی که به عنوان مجرم سیاسی شناخته می‌شوند به زیر چتر نظام، موجب می‌شود تا در داخل کشور یک فضای آرام شکل بگیرد و تازه‌واردان عرصه سیاست با اعتماد به نفس بالاتری کار خود را شروع کنند و به فعالیت بپردازند. در عرصه خارجی نیز علاوه بر اینکه کشور از تمام پتانسیل داخلی خود استفاده می‌کند، سایرین نیز بخاطر دموکراسی و آزادی موجود در کشور تمایل بیشتری به همکاری سیاسی، که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های تجاری و اقتصادی و ... باشد، پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

کد N433324

وبگردی