آفتاب

روسیه 5 نظامی ارشد اوکراینی را دستگیر کرد

روسیه 5 نظامی ارشد اوکراینی را دستگیر کرد

مسکو- ایرنا- سخنگوی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه از دستگیری 5 نظامی ارشد اوکراینی به اتهام حمله به مناطق مسکونی در شرق اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ˈولادیمیر مارکینˈ روز جمعه به خبرنگاران گفت: نیروهای امنیتی روسیه نظامیان اوکراینی را به جرم کشتار غیرنظامیان در استان لوهانسک اوکراین دستگیر کرده اند.

وی افزود: این افراد شامل ˈایوان ویتنکوˈ فرمانده گردان اول تیپ 72 مکانیزه اوکراین، ˈویتالی دوبینیاکˈ معاون وی، ˈآلکساندر پولیاکوفˈ فرمانده گردان تانک این تیپ، ˈآلکساندر اوخریمنکوˈ رییس ستاد گردان تانک و نیز ˈدمیتری اوستیلکوˈ فرمانده گروهان پیاده می شوند.

مارکین به محل دستگیری نظامیان اوکراینی اشاره نکرد اما به گزارش رسانه های روسی، هفته گذشته حدود 450 نظامی اوکراینی با عبور از مرز این کشور با روسیه وارد استان راستف روسیه شدند.

این افراد که در محاصره شبه نظامیان جدایی طلب در استان لوهانسک گرفتار شده بودند به روسیه پناهنده شدند.

سخنگوی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه خاطرنشان کرد: شواهد کافی در دست داریم که به دستور فرمانده گردان اول تیپ 72 مکانیزه اوکراین از روز 19 ماه ژوییه گذشته تا سوم ما اوت، نیروهای تحت فرماندهی وی مناطق مسکونی در لوهانسک را مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن دست کم 10 نفر کشته و شمار زیادی زخمی شدند.

وی افزود: افراد دستگیر شده به استفاده از تسلیحات مختلف علیه غیرنظامیان در استان لوهانسک اعتراف کرده اند و در زمان حاضر این احتمال که پرسنل این تیم با دخالت افراد دستگیر شده در این جنایت ها از بمب فسفری استفاده کرده اند، بررسی می شود.

اروپام**5**391**518**1504
کد N433027

وبگردی