آفتاب

آمریکا: روسیه نباید به غیرنظامیان شرق اوکراین کمک کند

آمریکا: روسیه نباید به غیرنظامیان شرق اوکراین کمک کند

تهران - ایرنا - آمریکا روز جمعه اعلام کرد که روسیه نباید به غیرنظامیان شرق اوکراین کمک رسانی کند و هرگونه مداخله روسیه به بهانه کمک رسانی در شرق اوکراین به مثابه اشغال آن تلقی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل، سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت این سازمان همچنین گفت که سازمان های امدادی در صحنه حضور دارند و آماده کمک رسانی به غیرنظامیان در حال فرار از نبردهای بین نیروهای اوکراینی و شورشیان طرفدار روسیه هستند.

پاور افزود: هرگونه مداخله یکجانبه بیشتر از جانب روسیه در قلمرو اوکراین -از جمله مداخله به بهانه انتقال کمک های انسانی - بطور کامل غیر قابل قبول خواهد بود و به مثابه اشغال اوکراین قلمداد خواهد شد.

این موضع گیری آمریکا در حالی است که روسیه پیش از این پیشنهاد ایجاد کریدورهای انسانی برای کمک رسانی به غیرنظامیان در شرق اوکراین را مطرح کرده بود.

پاور افزود: کمک های فوری انسانی را باید سازمان های بین المللی که در این زمینه تخصص دارند ارائه کنند و روسیه نباید در این زمینه وارد شود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل ، وضعیت کنونی منطقه شرق اوکراین را به بحران سال 2008 در ˈاوستیای جنوبیˈ تشبیه کرد و مدعی شد که روسیه به بهانه مقابله با درد و رنج غیرنظامیان ، نیروهای نظامی خود را وارد خاک گرجستان کرد.

در مناقشه اوکراین در چهار ماه گذشته تا کنون دستکم یک هزار و 300 نفر کشته و حدود 285 هزار نفر آواره شده اند.

رسانام**1078**1551
کد N433021

وبگردی