آفتاب

گاردین: غرب با اسرائیل در جنایت علیه غزه همدست است

گاردین: غرب با اسرائیل در جنایت علیه غزه همدست است

تهران- ایرنا- روزنامه های انگلیسی در صدر اخبار خود به بررسی جنگ غزه پرداخته و این جنگ را جنایتی آشکار از سوی رژیم صهیونیستی با همدستی غرب توصیف کرده اند.

به گزارش روز جمعه مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه گاردین، ˈسیوماس میلنˈ نویسنده انگلیسی در مقاله ای جنگ غزه را جنایتی از سوی آمریکا، انگلیس و اسرائیل خوانده و تأکید کرده که جنایت هایی که در حق فلسطینیان انجام شده، بخشی از توطئه های چیده شده علیه آنان از مدت ها پیش با حمایت مستقیم غرب است.

میلن افزود که انزجار جهانی از جنایت های اسرائیل علیه غزه سرانجام برخی سیاستمداران غربی را مجبور به واکنش کرد؛ همانگونه که دیدیم ˈسعیده وارسیˈ وزیر انگلیسی از سمت خود استعفا کرد و ˈنک کلیگˈ معاون نخست وزیر انگلیس نیز خواستار توقف فروش سلاح به اسرائیل شد.

بنابر این گزارش، همچنین ˈاد میلیباندˈ نیز سکوت نخست وزیر انگلیس در قبال کشتار غیرنظامیان در غزه را محکوم کرد.

نویسنده انگلیسی در پایان مقاله اش می نویسد که افکار عمومی جهانیان بشدت به سمت حمایت از فلسطینیان و تحقق عدالت در حق آنان متمایل شده و در مرحله کنونی باید از این فرصت برای اعمال فشار بر اسرائیل به منظور پایان دادن به اشغالگری خود در فلسطین، تحریم تسلیحاتی این رژیم و اعمال مجازات های سنگین بر آن بهره برد.

در همین حال، یک پژوهشگر فلسطینی نیز در روزنامه ایندیپندنت نوشت: کشتارهای اسرائیل در غزه نه تنها موجب شهادت صدها کودک شده، بلکه زندگی هزاران کودک دیگر را نیز به کلی مختل کرده است.

وی تصریح کرد که تلاش ها و طرح های زیادی صورت گرفته تا نشان داده شود که کودکان کشته شده در جنگ غزه، تنها یک رقم نیستند؛ بلکه در پشت هر کدام از این کودکان داستان های غمناک نهفته است.

این نویسنده فلسطینی بر ضرورت اهتمام به کودکان زخمی شده فلسطینی تأکید و عنوان کرد که برخی از این کودکان دست، پا و چشم خود را از دست داده اند و ضربات روحی سنگینی را متحمل شده اند و ممکن است مسیر زندگی بسیاری از آنها در نتیجه این جراحت ها تغییر کند.

وی تأکید کرد که مهمترین نیاز و خواسته این کودکان، حقوق انسانی اساسی خود است و این حقوق تنها زمانی محقق می شود که محاصره غزه و اشغالگری دشمن صهیونیستی برچیده شود.

رسانام**1502**1504
کد N433008

وبگردی