آفتاب
در نامه ای مطرح شد:

10 پیشنهاد جمعیت ایثارگران به سازمان کنفرانس اسلامی/ کرانه باختری به سرعت تسلیح شود

10 پیشنهاد جمعیت ایثارگران به سازمان کنفرانس اسلامی/ کرانه باختری به سرعت تسلیح شود

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نامه ای خطاب به سران سازمان کنفرانس اسلامی درخصوص وقایع غزه تاکید کرد: امروز وجدان بیدار ملت‌های مسلمان علیه جنایات وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی به خروش آمده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با ارسال نامه اي به سران كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي نوشت: متأسفانه با گذشت چندین سال از زمان تشکیل سازمان همکاری اسلامی و برگزاری نشست‌های گوناگون، این سازمان با توجه به اختلافات درونی، تا کنون نتوانسته است به وظیفه‌ی اصلی خود، یعنی همبستگی بین مسلمانان، عمل کند و حتی به نظر می‌رسد این روزها با بندهای اساسی منشور خود فاصله‌های جدی‌ای گرفته است. سازمانی که در اهداف تشکیلش آمده است پشتیبانی از مبارزه تمامی ملل اسلامی در راه حفاظت از کرامت، استقلال و حقوق ملی‌شان و به طور مشخص تر هماهنگ کردن تلاش‌ها به منظور حفاظت از اماکن مقدس و آزادسازی‌ آنها و پشتیبانی از مبارزه ملت مظلوم فلسطین و کمک به این ملت درجهت بازپس گرفتن حقوق مسلم خود و آزادنمودن سرزمین‌هایش.
 

متن این نامه به شرح زیر است:

« إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ »
« اگر گروهی از مؤمنان به خاطر حفظ دین‌شان از شما طلب یاریکنند، بر شما لازم است که به یاری آنان بشتابید.»
« سوره مبارکه انفال –آیه۷۲ »
 

سلام علیکم؛
با احترام در راستای جنایات دولت غاصب و نامشروع صهیونیستی اسرائیل در حق مسلمانان خصوصا ملت مظلوم فلسطین و بالاخص مردم مقاوم و سلحشور غزه به استحضار می رساند:

در آیات الهی قرآن کریم با قاطعیت تصریح شده است که اگر مظلومی در جامعه ندای دادخواهی سر داد بر همه واجب است که از او حمایت کنند و با ظالم قاطعانه برخورد کنند. امروز اگر در بستر تاریخ کاوشی در یافتن مصداق و تعینی برای واژه‌های ظالم و مظلوم انجام پذیرد، چه بسا انسان آگاه و بنی نوع بشر ذی وجدانی را نیابیم که در کنار دو لفظ صهیونیسم و فلسطین مکث و تأمل نکند.

استکبار جهانی و دولت‌های استعمارگر، از آغاز تا امروز، رژیم کودک‌کش و غاصب اسرائیل را به عنوان اهرم فشاری بر روی دولت‌های عربی - اسلامی منطقه پدید آورده و ذخیره کرده‌اند و برآنند که این خنجر مسموم را همواره در پهلوی جهان اسلام نگاهدارند و امروز شیطان بزرگ، سررشته‌ این سگ دست‌آموز را در دست دارد. پس، عجیب نیست که نقض مکرر قوانین بین‌المللی، نقض مداوم حقوق بشر - آن هم به فجیعترین شکل ممکن- تجاوز مکرر به کشورهای همسایه، عملیات تروریستی و آدم‌ربایی به گونه‌ آشکار، تهیه‌ روزافزون سلاحهای اتمی و امثال آنها - که هریک از این موارد در کشورهای دیگر جهان که با امریکا و دیگر دولتهای بزرگ رابطه‌ی ارباب رعیتی ندارند، حادثه‌ای عظیم تلقی می‌شود- از صهیونیست ها قابل قبول باشد و هیچ اعتراض جدی را از سوی شبکه‌ استکباری جهان، مخصوصاً شیطان بزرگ برنینگیزد.

اشغال سرزمین فلسطین و بنیانگذاری رژیم فاسد، غاصب، خبیث و جعلی صهیونیست به شکل ناگهانی، در نتیجه بیانیه تقسیم فلسطین در سال 1948 میلادی سبب شد این رژیم جعلی در عمر ننگین 66 ساله خود، بارها و بارها با گستاخی تمام«سیاست خشونت آشکار و مشت آهنین» را به اجرا درآورد. ضمن اینکه دفاع وقیحانه آمریکا و غرب از جنایات صهیونیستها باید به عنوان یک تجربه مهم، در «شناخت، نگاه و نوع برخورد» همه‌ی ما با غرب اثر بگذارد و بفهمیم که واقعیت‌ها و حقیقت آمریکا، همین است.

اگر چه سال‌هاست حریم مقدس معراج نبی مکرم اسلام حضرت محمد ابن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم) و قبله گاه اول مسلمین در محاصره و اشغال ناجوانمردانه ددمنشان استکبار جهانی و دولت جعلی و فاسد اسرائیل قرار دارد و امروز شاهد آنیم که این"سگ نجس هار صهیون" مسلمانان مظلوم و بی دفاع غزه را می‌کشد ولی آنها باید بدانند با ارتکاب این اعمال وحشیانه، به فضل خداوند متعال و همت والای مجاهدان راه خدا هر لحظه خود را به نابودی و شکست مفتضحانه نزدیک تر می‌نماید. بی شک این تحقق تبلور حقانیت حق و حقیقت از سنن الهی است که خداوند تبارک و تعالی فرمود: "جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ اللباطِلُ اِنََّ الباطِلَ کانَ زَهُوقاً" و البته پر واضح است که این غلبه با یاری خداوند متعال همراه خواهد بود که فرمود:"اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم".

امروز قوام عزت مسلمین و حیات و بقای هویت فلسطین و فلسطینی، به استمرار مقاومت و مبارزه بر ضد صهیونیسم بستگی دارد و تنها شعاری که می تواند همه گروه های اسلامی و جریان های سیاسی را برای آزادی قدس شریف گرد هم آورد، وحدت جهانی امت اسلامی است. اتحادی که در سال 1969 میلادی و در پی شکست اعراب از اسرائیل و به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی، باعث بوجود آمدن سازمان همکاری اسلامی شد. در واقع تأثیر متقابل جهان اسلام و مسأله فلسطین در تعیین سرنوشت قدس است که دستور کار رویارویی صهیونیسم و جبهه کفر و شرک و نفاق با آحاد مسلمین و ملل مسلمان را تدوین و تنظیم می‌کند.

ولی متأسفانه با گذشت چندین سال از زمان تشکیل سازمان همکاری اسلامی و برگزاری نشست‌های گوناگون، این سازمان با توجه به اختلافات درونی، تا کنون نتوانسته است به وظیفه‌ی اصلی خود، یعنی همبستگی بین مسلمانان، عمل کند و حتی به نظر می‌رسد این روزها با بندهای اساسی منشور خود فاصله‌های جدی‌ای گرفته است. سازمانی که در اهداف تشکیلش آمده است پشتیبانی از مبارزه تمامی ملل اسلامی در راه حفاظت از کرامت، استقلال و حقوق ملی‌شان و به طور مشخص تر هماهنگ کردن تلاش‌ها به منظور حفاظت از اماکن مقدس و آزادسازی‌ آنها و پشتیبانی از مبارزه ملت مظلوم فلسطین و کمک به این ملت درجهت بازپس گرفتن حقوق مسلم خود و آزادنمودن سرزمین‌هایش.

اما در برهه زمانی کنونی، با توجه به اتفاقات پیش آمده و فجایع انسانی در نوار غزه، این سازمان که در بستر شرایط تاریخی نیم قرن اخیر برای مقابله با توطئه‌های غربی و تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی تشکیل شده بود، باید اختلافات خود را کنار گذاشته و با ایفای نقشی فعال، در اولویت‌های جهان اسلام ورود پیدا کند. چرا که امروز ضمیر آگاه و وجدان بیدار ملت‌های مسلمان و حتی ملت‌های آزاده و غیر مسلمان سراسر جهان علیه ددمنشی‌ها و فجایع پیش آمده و جنایات وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی در نوار غزه به خروش آمده‌اند و این سازمان را به عنوان بزرگترین سازمان بین المللی جهان اسلام با سؤال‌های عدیده‌ای روبرو می‌کنند.

مردم در جهان اسلام می‌پرسند:

1-    چرا سازمان همکاری اسلامی به عنوان بزرگترین اجتماع سران دولت‌های اسلامی، از موقعیت و ظرفیت‌های جهانی خود برای محکوم کردن تهاجم نظامی این سگ نجس هار صهیون علیه ملت مظلوم فلسطین استفاده نکرده و خواستار تحرک جدی سازمان‌های بین‌المللی و پایان سکوت مفتضحانه و حمایت‌های بی شرمانه استکبار جهانینمی‌شوند؟


2-    چرا در شرایط حساس کنونی که موضوع فلسطین محوری ترین مسئله امت اسلامی است، دولت‌های مسلمان با حفظ وحدت و یکپارچگی خود این مسئله را به صورت جدی در دستور کار دولت‌های خود قرار نمی‌دهند؟


3-    آیا سکوت و منفعلانه عمل کردن امروز رهبران برخی از کشورهای اسلامی، خیانت به خدا و رسول خدا نیست؟مگر نشنیده اید که پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم فرمودند: مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنادى يا لَلْمُسْلِمينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ.


4-    تا به این لحظه  2000 شهید و  10000 مجروح در حملات وحشیانه سگ‌های هار و افسار گسیختهصهیونیستی ازکل جمعیت باریکه غزه قریب به 1 میلیون و 816 هزار نفر(طبق آمار سال 2014) می‌باشد و طبق آمار سازمان ملل متحد بیش از 80٪قربانیان درغزه را غیر نظامیان، زن و کودک تشکیل می‌دهند، آیا این مصداق بارز نسل کشی نیست؟


5-    سران محترم کشورهای اسلامی،مگر نه این است که مقاومت علیه اشغالگران حق قانونی همه ملت‌های تحت اشغال است، پس چرا ملت فلسطین را از داشتن این حق محروم می‌کنید؟


6-    آیا در جای دیگری از این جهان پهناور سراغ دارید که مردم آن زیر بمباران‌های سنگین دشمن قرار بگیرند در حالیکه جایی برای پناه گرفتن نداشته، و به دلیل محاصره‌ها و تحریم‌ها حتی امکان مداوای مجروحان خود را نیز نداشته باشند؟


7-    رهبران محترم کشورهای اسلامی، تمامی اقدامات صورت گرفته در غزه نقض عینی و صریح قوانین بین المللی و نقض عامدانه قطع نامه‌های ذی ربط سازمان ملل متحد است. چرا از جامعه جهانی نمی‌خواهید که با عمل به مسئولیت‌های خود، این وحشی گری‌ها را محکوم کرده و جلوی آن را بگیرند؟


8-    آیا نباید جلادهایی که مرتکب این جنایات جنگی ضد انسانی و کشتار جمعی در نوار غزه شده اند را به دادگاه‌های بین المللی سپرد و از آن‌ها شکایت کرد؟


9-    چرا از جامعه بین المللی به ویژه کمیساریای حقوق بشر و دیگر سازمان‌های جامعه مدنی درخواست نمی‌کنید تا به صورت فوری و جدی همکاری اثر بخشی را برای استیفای حقوق قانونی ملت مظلوم فلسطین به عمل آورند؟


10-    سران محترم کشورهای اسلامی، با توجه به بحرانی بودن شرایط انسانی در غزه و حجم بالای جنایات رژیم سفاک صهیونیستی چرا از دولت مصر نمی‌خواهید تسهیلات لازم برای ارسال کمک‌های انسانی به ویژه دارو از طریق گذرگاه رفح را تسهیل نماید؟ و حتی سوال اصلی تر این است که چرا از دولت مصر نمی پرسید که با چه رویکردی این گذرگاه را بسته نگه داشته است؟


11-    آیا نباید از تمامی کشورهای دنیا بخواهید تا به صورت شفاف و عادلانه به مسئولیت انسانی خود در قضاوت در مورد تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه شهروندان بی دفاع فلسطین و کشتار و ویرانی و آواره کردن مردم فلسطین برخورد یکسانی با جلاد صهیونیستی و قربانی ملت بی دفاع فلسطین داشته باشند؟

و اما  راهکارهایی که می‌توان در این خصوص ارائه داد:

1-    کرانه باختری نیز باید مانند نوار غزه سریعا مسلح شود و کسانی که علاقه مند به سرنوشت ملت مظلوم فلسطین هستند در این زمینه فعالیت جدی نمایند.

2-    سازمان همکاری اسلامی باید یک جلسه فوق العاده تشکیل داده و ضمن محکوم کردن تمامی جنایات وحشیانه رژیم پلید صهیونیستی اقدامات زیر را انجام دهد:
•    اعلام حمایت بی قید وشرط ازفلسطین واعلام همبستگی کامل بامردم فلسطین و حمایت از مقاومت مشروع آنها
•    به جریان افتادن طرح تحریم کالاهای اسرائیلی در تمامی کشورهای مسلمان
•    درخواست توقف فوری و بدون شرط حملات رژیم درنده خوی صهیونیستی
•    تاکید برضرورت امدادرسانی فوری به مردم غزه و درخواست ازهمه سازمان‌های تخصصی بینالمللی برای ارسال کمک‌های فوری
•    درخواست ازشورای امنیت برای عمل به وظایف خود و اجابت درخواست جامعه بینالمللی برای رسیدگی به این بحران و اتخاذ تصمیماتی برای توقف تهاجم رژیم صهیونیستی
•    درخواست از دادگاه بین المللی کیفری برای برخورد باجنایات جنگی و جنایات علیه بشریت که در فلسطین رخ می‌‎دهد
•    معرفی سران دولت منحوس صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی
•    اظهار نگرانی عمیق از وضعیت وخیم بیش از شش هزار زندانی فلسطینی و شکنجه آنها از جمله زنان وکودکان و درخواست آزادی فوری وبدون شرط آنها
•    تحقیق مستقل بین المللی از نقض گسترده حقوق بشر در کل سرزمین‌های اشغالی به خصوص در نوار غزه تحت محاصره
•    تشکیل گروه تحقیق و تفحص از طرف سازمان همکاری اسلامی با نحوه عملکرد سران اسلامی که چرا به جای حمایت از فلسطین بعضی کشورها از اسرائیل حمایت کردند و یا با سکوت عملا از صهیونیست ها حمایت شد و معرفی سران این کشورها به جهان اسلام و اتخاذ مجازات های لازم در شان آنها

قطعا سکوت امروز کشورهای اسلامی و منفعل عمل کردن آنها لکه ننگی است بر دامان این کشورها و حیثیت و آبروی کشورهای اسلامی در گرو برخوردی قاطع با جنایتکاران ظالم و مستکبرین عالم است. افکار عمومی دنیا و ملت های مسلمان عملکرد کشورهای اسلامی را مشاهده کرده و قضاوت می نمایند. دیگر سکوت و انفعال جایز نیست و چه زیبا فرمود: إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ.

« و اما گویا سران اسراییل نمی داند
 
که اگر تمام کودکان غزه را هم بکشد

باز هم مادری بچه اش را در سبدی خواهد گذاشت
 
و خدا او را بزرگ خواهد کرد

آنقدر بزرگ که کاخ فرعونیان را فرو بریزد... »

إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِّنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ (۴)

وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ (قصص/۵) »

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی
 

کد N432870

وبگردی