آفتاب

اسرائیل و فلسطین بر روی اکثر مفاد آتش‌بس توافق کرده‌اند

اسرائیل و فلسطین بر روی اکثر مفاد آتش‌بس توافق کرده‌اند

فارس نوشت:

خبرگزاری آناتولی گزارش داده هیئت رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در مذاکرات غیرمستقیم در مصر بر روی اکر مفاد طرح آتش‌بس موافقت کرده‌اند.

صبح جمعه، ١٧ مرداد (٨ اوت) در ساعت ٨ صبح به وقت غزه (٥ صبح به وقت گرینویچ) مهلت آتش‌بس سه روزه بین ارتش رژیم صهیونیستی و گروه های فلسطینی مستقر در غزه به پایان رسید.

ساعاتی قبل از به سر آمدن آتش‌بس، ارتش اسرائیل با ارسال پیامی برای خبرنگاران گفت که دو فروند موشک از داخل غزه به سوی یکی از شهرهای واقع در جنوب این کشور پرتاب شده و پس از آن نیز گزارش‌هایی از پرتاب تعدادی موشک به داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین انتشار یافت.

آتش بس انسان دوستانه‌ی 72 ساعته‌ای از ساعت 8 صبح (5 بامداد به وقت گرینویچ) روز سه شنبه بین حماس و اسرائیل به اجرا در آمد.

هیئت‌های فلسطینی و اسرائیلی روز چهارشنبه (15 مرداد) جلساتی جداگانه را با مقامات مصری در قاهره برگزار کردند.

فلسطینی‌ها خواهان پایان یافتن حصر نوار غزه از سوی اسرائیل و مصر و همچنین آزاد شدن زندانیان فلسطینی هستند.

حملات بی‌رحمانه‌ی اسرائیل در این 30 روز به نوار غزه جان حدود 1900 فلسطینی از جمله بیش از 400 کودک را گرفته و بیش از 9600 تن دیگر را مجروح کرده است.

جنگنده‌های اسرائیلی از هشتم ژوئیه با هدف قرار دادن مکان‌های متعدد در غزه، ساختمان‌ها را ویران کرده و خانواده‌ها را زیر آوار مدفون کرده‌اند. نیروهای اسرائیلی نیز در 17 ژوئیه حمله زمینی علیه این منطقه را آغاز کردند.

52261

کد N432868

وبگردی