آفتاب

اتحادیه اروپا تاثیر تحریم های روسیه را بررسی می کند

اتحادیه اروپا تاثیر تحریم های روسیه را بررسی می کند

تهران-ایرنا- کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد: کارشناسان ارشد کشاورزی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در هفته جاری برای بررسی و تحلیل تاثیر تحریم های روسیه بر مواد غذایی کشورهای اروپایی نشستی برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، ˈداسیان سیولوسˈ کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: در شرایط فعلی مهم ترین اقدام نشان دادن واکنشی متناسب و سریع به وضعیت فعلی است.

بر همین اساس نشستی با حضور کارشناسان ارشد کشاورزی در اتحادیه اروپا روز پنج شنبه هفته جاری (30 مرداد/15 اوت) در بروکسل برگزار می شود.

بر پایه این گزارش کمیسیون اروپا به عنوان شاخه اجرایی اتحادیه اروپا در حال تشکیل کارگروهی برای تحیل تاثیرهای احتمالی تحریم روسیه علیه بخش کشاورزی و بررسی این است که چطور می تواند این تاثیرات را کاهش دهد.

آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه حمایت روسیه از بحران اوکراین و الحاق کریمه به روسیه و به منظور مجازات این کشور در ماه های اخیر چند بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال کردند.

روسیه نیز روز گذشته (پنج شنبه/ 16 مرداد، 8 اوت) واردات مواد غذایی از جمله میوه، سبزیجات، گوشت، ماهی، شیر و لبنیات را از آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و نروژ ممنوع اعلام کرد.

ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه گذشته (15 مرداد/ 7 اوت) با امضای دستور ویژه با نام تدابیر ویژه اقتصادی برای تامین امنیت روسیه، این تدابیر را برای اجرا ابلاغ کرد.

اروپام**9157**1566
کد N432787

وبگردی