آفتاب

حمایت نخست وزیر انگلیس از تصمیم اوباما درباره عراق

حمایت نخست وزیر انگلیس از تصمیم اوباما درباره عراق

ایسنا نوشت:

 دیوید کامرون ضمن ابراز نگرانی شدید از شرایط عراق از تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر صدور مجوز حمله هوایی علیه تروریستهای داعش در عراق استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که یک سخنگوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که انگلیس در این حمله نظامی آمریکا در عراق مشارکت نخواهد کرد.

کامرون در بیانیه‌ای تاکید کرد: من به شدت نگران شرایط هولناک عراق و اوضاع وحشتانکی هستیم که صدها هزار عراقی با آن مواجه هستند و من این حملات وحشیانه را که از سوی تروریست‌های داعش در سراسر منطقه صورت می‌گیرد را کاملا محکوم می‌کند.

کامرون در ادامه تاکید کرد: من از تصمیم باراک اوباما برای پذیرش درخواست دولت عراق به کمک و انجام حملات هوایی هدفمند در صورت لزوم به منظور حمایت از نیروهای عراقی که مشغول جنگ با شبه نظامیان داعش و آزادسازی غیرنظامیان محاصره شده در کوه سنجار هستند، استقبال می‌کنم.

نخست وزیر انگلیس در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: من کاملا با رئیس جمهوری آمریکا موافق هستم که باید از ارزش‌هایی که به آن‌ها ایمان داریم حمایت کنیم. این ارزش‌ها شامل حق آزادی و شرافت و عقاید مذهبی می‌باشد.

کامرون همچنین تاکید کرد که شدیدا نگران اوضاع اقلیت یزیدی هست که از شبه نظامیان گریخته و هم اکنون در داخل کوه سنجر محاصره شدند.

کامرون تاکید کرد که مقامات این کشور موظف شده‌اند تا کمک‌های مورد نیاز از جمله غذا، آب و پناهگاه را در این منطقه فراهم آورد.

52261

کد N432670

وبگردی