آفتاب
نامزد ریاست جمهوری ترکیه:

سیاستهای اردوغان در قبال داعش و اسرائیل صادقانه نیست

سیاستهای اردوغان در قبال داعش و اسرائیل صادقانه نیست

آنکارا- ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ نامزد ریاست جمهوری ترکیه روز جمعه گفت: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در گفته ها و سیاستهایش در قبال گروه تروریستی داعش و رژیم صهیونیستی صداقت ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری دوغان، نامزد ریاست جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در ساختمان ˈ اتحادیه بازارهای بورس و اطاقهای بازرگانی ˈ این مطلب را عنوان کرد.

وی با اشاره به گروگان شدن 49 تن از شهروندان ترکیه از جمله شماری از دیپلماتهای این کشور در موصل عراق به دست گروه تکفیری و تروریستی داعش ، افزود: دو ماه از گروگان گرفته شدن شهروندان ترکیه گذشت ، دولت ترکیه اقدامی انجام نداده و حتی از ذکر نام تروریست به داعش ابا کرده است.

ˈاحسان اوغلوˈ با انتقاد از سیاستهای ترکیه در قبال تحولات خاورمیانه از جمله عراق و سوریه ، افزود: ترکیه به جای خاموش کردن آتش بحرانها با بنزین وارد محل آتش سوزی شده و موجب نگرانی مردم ترکیه از آینده خود و کشورشان شده است.

وی با متهم کردن دولت اردوغان به بی صداقتی در قبال داعش و رژیم صهیونیستی ، اضافه کرد: آقای اردوغان از یک سو از صبح تا شب به اسرائیل فحش می دهد و از سوی دیگر مبادلات تجاری ترکیه با اسرائیل روز به روز افزایش می بابد و این نشانگر فریبکاری اردوغان است.

چند روز پیش نیز ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ از نامزد های ریاست جمهوری ترکیه خطاب به اردوغان گفت: اگر در محکوم کردن اسراییل صداقت دارید، تمامی توافقنامه های نظامی و امنیتی آنکارا با تل آویو را لغو کنید و به همکاری های نظامی با اسراییل پایان دهید.

دمیر تاش نامزد حزب کردی «دمکراتیک خلق ها» این مطلب را در سخنرانی خود در جمع هواداران این حزب در استانبول عنوان کرد.

وی با محکوم کردن حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، افزود: جنایات اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در غزه از بزرگترین جنایات قرن است.

نامزد ریاست جمهوری ترکیه خطاب به دولت ˈرجب طیب اردوغانˈ گفت: در مورد اسراییل صادقانه عمل نمی کنید، فکر می کنید با چند سخنرانی حماسه ای می توانید مردم را فریب دهید، اگر راست می گویید تمامی توافق نامه های نظامی و امنیتی با اسرائیل را لغو کرده و به همکاری نظامی با این رژیم پایان دهید.

نامزدهای یاد شده در انتخابات ریاست جمهوری که یکشنبه آینده برگزار می شود رقیب اردوغان هستند ولی گفته می شود که شانس زیادی برای پیروزی ندارند.

خاورم ** 2010**1566
کد N432582

وبگردی