آفتاب

آزادی ۱۵ اسیر و تحویل پیکر ۸ شهید فلسطینی در مقابل جسد ۲ نظامی اسرائیلی

آزادی ۱۵ اسیر و تحویل پیکر ۸ شهید فلسطینی در مقابل جسد ۲ نظامی اسرائیلی

خبرگزاری تسنیم:

منابع فلسطینی گزارش دادند که هیأت مذاکره کننده اسرائیلی در قاهره پیشنهاد کرد که در مقابل آزادسازی ۱۵ اسیر و تحویل پیکر ۸ شهید فلسطینی، اجساد ۲ نظامی خود را تحویل بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، منابع فلسطینی گفتند که هیأت فلسطینی بامداد امروز جمعه با موضع اسرائیل که هیأت این رژیم از طریق دستگاه اطلاعات مصر ارائه کرده بود، مخالفت کرد.
به گفته این منابع، طرف اسرائیلی در سند خود با خواسته های فلسطینیان از جمله رفع محاصره نوار غزه و بازسازی این منطقه موافقت نکرده و در واقع خواسته های فلسطینیان را دور زده بود.
بر اساس این گزارش، هیأت فلسطینی یک سند جامع جدید که خواسته های فلسطینیان به طور کامل در آن ذکر شده است، به طرف اسرائیلی ارائه کرد.
بر پایه این گزارش، با وجود عدم تمدید آتش بس مذاکرات همچنان ادامه دارد و طرف اسرائیلی به فلسطینیان پیشنهاد کرد که در مقابل تحویل گرفتن اجساد 2 نظامی خود، 15 اسیر فلسطینی را آزاد و پیکرهای 8 شهید فلسطینی را تحویل دهد.
آتش بس موقت 72 ساعته صبح امروز جمعه به پایان رسید بدون اینکه طرفین به توافقی برای تمدید و یا دائمی کردن آتش بس دست یابند و حملات رژیم صهیونیستی و شلیک موشک های فلسطینی ازسر گرفته شد.

4949

کد N432540

وبگردی