آفتاب

نویسنده یهودی:اسراییل از به کارگیری شیوه های ترور و ایجاد وحشت ابایی ندارد

نویسنده یهودی:اسراییل از به کارگیری شیوه های ترور و ایجاد وحشت ابایی ندارد

مسکو - ˈاسراییل شامیرˈ نویسنده و روزنامه نگار یهودی با اشاره به جنایات بی شمار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: اسراییل رژیم تروریستی است که از به کارگیری شیوه های ترور و رعب و وحشت برای نیل به اهداف خود هیچ ترس و ابایی ندارد.

شامیر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآوری کرد: اسراییل حمله به نوار غزه را به صورتی سازماندهی کرد که تلفات گسترده داشته باشد.

وی افزود: هدف اسراییل نسل کشی فلسطینیان است زیرا افزایش جمعیت مناطق غزه و کرانه باختری رود اردن را تهدیدی جدی برای موجودیت خود می داند.

نویسنده یهودی گفت: نیروهای اسراییلی در حمله یک ماهه خود به نوار غزه از پیشرفته ترین و مرگبارترین تسلیحات استفاده کرده و این امر بار دیگر ماهیت جنایتکارانه سران تل آویو را نشان داد.

شامیر که از متفکران یهودی ضدصهیونیستی می باشد و بارها مورد تعقیب رژیم صهیونیستی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: جنایت های نیروهای اسراییلی در نوار غزه یک بار دیگر به وضوح نشان داد که این رژیم هیچ مانعی برای ادامه جنایت های خود نمی بیند.

وی اضافه کرد: بنابراین جامعه جهانی باید برای متوقف کردن ماشین جنایتکاری اسراییل اقدام موثر کند زیرا در غیراین صورت در آینده شاهد تکرار جنایات و کشتار ملت فلسطین خواهیم بود.

روزنامه نگار یهودی در ادامه سخنان خود در مورد اهداف رژیم صهیونیستی در تهاجم به نوار غزه گفت: آنها قصد داشتند مقاومت مردم فلسطین را در این حمله در هم شکنند اما با حملات متقابل از سوی حماس روبه رو شده و با متحمل شدن تلفات سنگین مجبور به توقف حملات شدند.

وی اضافه کرد: اصابت صدها موشک به مناطق مختلف ازجمله فرودگاه تل آویو نقاط ضعف اسراییل را برملا کرد که خود شکست بزرگی است و اشتباه بودن حمله نیروهای اسراییلی را به غزه نشان داد.

شامیر معتقد است که برای حل و فصل عادلانه مساله فلسطین باید مذاکرات صلح از سر گرفته شود و اسراییل حقوق ملت فلسطین را به رسمیت شناسد.

وی همچنین بر لزوم توقف شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین تاکید کرد و افزود: هر اقدامی از این دست که موجب بروز تنش های جدید شود باید پرهیز کرد زیرا بهای سنگینی خواهد داشت.

شامیر گفت: اکثریت یهودیان ساکن اسراییل مخالف جنگ و کشتار هستند اما به نظرات آنها هیچ توجهی نمی شود و نادیده گرفتن افکار عمومی از سوی سران اسراییل موجب شکاف بزرگ در جامعه یهودیان شده است.

اروپام*3*391*518**1566
کد N432436

وبگردی