آفتاب
نهاوندیان:

اقتصاد مقاومتی به معنای عدم تعامل با جهان نیست

اقتصاد مقاومتی به معنای عدم تعامل با جهان نیست

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای عدم تعامل با جهان نیست بلکه به معنای به پا خاستن همه مردم و قیام عمومی است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای عدم تعامل با جهان نیست بلکه به معنای به پا خاستن همه مردم و قیام عمومی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور شب گذشته در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری با اشاره به سفرهای استانی دولت اظهار کرد: خوشبختانه کاروان تدبیر در هر گام به هدف خود در تغییر نگاه توسعه منطقه‌ای نزدیک‌تر می‌شود و ما از نگاه توسعه دولت محور به نگاه توسعه مردم محور حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری در این استان در حال انجام است و چراکه این استان ظرفیت قابل توجهی در این زمینه دارد. به طور مثال بخش خصوصی برای ایجاد دهکده المپیک به منظور انجام ورزش‌های زمستانی با خرید زمینی به مساحت 250 هکتار در این موضوع وارد عمل شده است.

نهاوندیان گفت: ما معتقدیم برای اقتصاد مقاومتی نیازمند به پا خاستن همه مردم در اقتصاد هستیم و حضور تنها دولت کافی نیست. برنامه اقتصادی قیام عمومی می‌خواهد البته اقتصاد مقاومتی به معنای عدم تعامل با جهان نیست. بلکه به این معنا است که با تکیه بر مردم می‌شود به عزت و سربلندی دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پیام اصلی سفرهای استانی برخاستن و مشارکت همگانی است، گفت: خوشبختانه امروز در همه مردم نشاط و آمادگی بیشتر نسبت به گذشته برای مشارکت دیده می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به طرح‌های تصویب شده در استان‌های مختلف تأکید کرد: ما معتقدیم در سفرهای استانی در عین حال که باید براساس مزیت‌های استان مسائل داخلی مورد توجه قرار گیرد اما مهم این است اولویت با پروژه‌های ملی باشد.

وی پروژه راه آهن اصفهان، شهرکرد اهواز را یکی از پروژه‌های مهم عنوان کرد و افزود: این پروژه برای اقتصاد ملی اهمیت زیادی دارد که می‌تواند مسافت مرکز ایران را به جنوب کشور بسیار کاهش دهد که در این سفر عزم جدی برای این کار در نظر گرفته شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از منابع غنی آب کشور است، ادامه داد: ما باید بپذیریم ایران کشوری خشک و نیمه خشک است لذا باید منابع آب را با دقت مورد استفاده قرار دهیم. در چهارمحال و بختیاری علی رغم پرآبی متأسفانه برخی سرمایه‌گذاری‌ها برای آب رسانی به داخل این استان صورت نگرفته و هنوز در برخی روستاها آبرسانی با تانکر انجام می‌شود که ما در این راستا اقداماتی انجام خواهیم داد اما همان توجهی که باید به چهارمحال و بختیاری داشته باشیم برای دیگر استان‌های ما باید باشد. اصفهان ما، یزد ما و خوزستان ما نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در موضوع آب اولویت با آب شرب است. مورد دوم آب کشاورزی است که ما باید تلاش کنیم با توجه به فناوری‌های جدید دقت بهره‌وری از آب کشاورزی را افزایش دهیم و بخش کشاورزی باید با سرعت عمل بیشتری در این راستا قدم بردارد.

وی افزود: حدود 79 طرح با اعتبار 206 میلیارد تومان برای این استان در دستور کار قرار گرفته که تا پایان سال 75 طرح به پایان می‌رسد و چهار طرح دیگر تا پایان سال دیگر نهایی می‌شود.

نهاوندیان تولید فولاد، ایجاد فرصت‌های شغلی و تأمین سرمایه برای واحدهای تولیدی و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در دامپروری و تولید آبزیان را از اقدامات دولت برای توسعه استان چهار محال و بختیاری عنوان کرد.

نهاوندیان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما برای افزایش سرمایه اجتماعی و هم افزایی بیشتر بین مردم و دولت باید از گفتن حرف‌ها و دادن وعده‌هایی که تحقق آن مشخص نیست پرهیز کنیم چرا که این وعده‌ها شادمانی لحظه‌ای و زودگذر اما دلخوری طولانی مدتی را بر جا خواهد گذاشت. متأسفانه در گذشته برخی چنین وعده‌هایی داده‌اند شاید باور کردنی نباشد که تنها 17 درصد اعتبارات لازم به طرح‌های وعده‌ داده شده در طول 7، هشت سال گذشته تخصیص داده شده است و83 درصد بر زمین مانده است. وقتی وعده‌ای تحقق نمی‌یابد سرمایه اجتماعی لطمه می‌خورد بنای کار دولت این است که وعده‌ای را که نتواند انجام دهد مطرح نکند مگر اینکه به طور کامل بررسی شده باشد. چرا که در این صورت است که می‌توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

وی در پایان اظهارات خود با بیان اینکه روز سه شنبه این هفته مراسم رونمایی ازبسته خروج از رکود برگزار خواهد شد، گفت: امروز بخش خصوصی در مورد سیاست‌های کلان اقتصادی احساس آرامش می‌کند و ما امیدواریم با ثبات سیاست‌های کلان بخش خصوصی قدم‌های بیشتری جلو بگذارد تا بتوانیم با کمک دولت و مردم به جای رکود و تورم به چشم‌اندازها بیاندیشیم.

انتهای پیام

کد N432159

وبگردی