آفتاب

ادامه درگیری‌ها در بنغازی و طرابلس/ 7 کشته و 43 زخمی در درگیری‌های مسلحانه طرابلس

ادامه درگیری‌ها در بنغازی و طرابلس/ 7 کشته و 43 زخمی در درگیری‌های مسلحانه طرابلس

منابع پزشکی در طرابلس از کشته شدن هفت تن و زخمی شدن 43 تن دیگر در درگیری‌های مسلحانه در پایتخت لیبی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، یک منبع پزشکی در بیمارستان "الزهراء" در طرابلس پایتخت لیبی اعلام کرد که درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای نظامی وابسته به گردان "ورشفانه" که سعی داشتند کنترل "پادگان 27" ارتش ملی لیبی در غرب طرابلس را در دست بگیرند،‌ رخ داد که موجب کشته شدن هفت تن و زخمی شدن 43 تن دیگر شد.

به گزارش منبع مذکور مناطق "الحشان" و "المایه" در غرب "جنزور" و شرق "الزاویه" در طرابلس در معرض حملات هوایی قرار گرفتند که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان شد.

به گزارش منابع امنیتی در طرابلس افراد مسلح منازلی در منطقه "الحشان" را با موشک گراد مورد هدف قرار دادند که موجب کشته و زخمی شدن چند تن و آسیب دیدن به بیش از 20 منزل و همچنین آواره شدن تعداد زیادی از ساکنان این منطقه شد.

همچنین افراد مسلح کنترل دو پایگاه نظامی در بنغازی را در دست گرفتند.

از سوی دیگر صبح امروز (جمعه) نیز درگیری‌هایی میان "ارتش ملی لیبی" و افراد مسلح "انصار الشریعه" در بنغازی و طرابلس رخ داد.

به گزارش منابع این درگیری‌ها در دو منطقه "السرتی" و "بنبنه" رخ داد و درگیری‌ها در اطراف پادشاه 27 ارتش ملی لیبی در غرب طرابلس همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که پیشتر پارلمان جدید لیبی خواهان پایان درگیری‌ها در لیبی شده بود.

در همین راستا عبدالله الثنی، نخست‌وزیر لیبی نیز اعلام کرد: ما با حضور نیروهایی از اتحادیه عرب اتحادیه آفریقا یا سازمان ملل در لیبی برای کمک به دستگاه امنیتی جهت حل بحران کشور مخالف نیستیم.

وی گفت: من از پارلمان خواستم تا دولت کنونی را برکنار و دولت نجات ملی برای حل بحران کشور تشکیل دهد.

در همین راستا عبدالمالک سلال، نخست وزیر الجزایر اعلام کرد که این کشور به مداخله نظامی در لیبی نمی پردازد .

وی گفت: قانون اساسی الجزایر در این خصوص کاملا آشکار است و عبور نیروهای خود از مرزها را ممنوع کرده است. ما مداخله های بیگانگان را نمی پذیریم اما حل و فصل منطقه ای را ترجیح می دهیم.

انتهای پیام

کد N432105

وبگردی