آفتاب

دبیرکل ناتو: روسیه نیروهایش را از مرز اوکراین خارج کند

دبیرکل ناتو: روسیه نیروهایش را از مرز اوکراین خارج کند

دبیرکل ناتو در سفرش به اوکراین ضمن دیدار با مقامات این کشور از روسیه خواست نیروهای خود را از مرز اوکراین

خارج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ای بی سی، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو همچنین هشدار داد که مداخله‌های بیشتر روسیه در اوکراین منجر به انزوای این کشور می‌شود.

وی در سخنرانی خود در اوکراین تاکید کرد که حمایت روسیه از شورشیان هم از نظر "مقیاس و هم از لحاظ پیچیدگی" افزایش یافته است.

راسموسن در ادامه عنوان داشت: من از روسیه می‌خواهم تا از قرار گرفتن در آستانه وقوع جنگ دوری کند، از مرز خارج شود و از صلح بانان به عنوان بهانه‌ای برای ایجاد جنگ استفاده نکند.

راسموسن همچنین در دیدار خود با آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین حمایت احتمالی ناتو از قدرت دفاعی اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

راسموسن تاکید کرد: وی بر این باور است که روسیه در حال ایجاد بهانه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود مانند ارسال صلح بانان یا کمک‌های انسانی به شرق اوکراین است.

راسموسن همچنین با اشاره به موضوع سقوط هواپیمای MH17 مالزی در شرق اوکراین که منجر به کشته شدن تمامی 298 سرنشین آن شد این موضوع را پیامد غمناک برای سیاست "خشن" روسیه در اوکراین خواست و از مسکو خواست تا به حمایت خود از جدایی طلبان خاتمه دهد و در گفت‌وگوی صادقانه برای ایجاد صلح مشارکت کند.

وی همچنین خطاب به روسیه گفت: از نیروهای صلح بان به عنوان بهانه‌ای برای ایجاد جنگ استفاده نکنیم.

راسموسن که قرار بود با پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین نیز دیدار کند تاکید کرد که ناتو آماده است تا همکاری نظامی خود با اوکراین که یکی از اعضای این ائتلاف است را تقویت کند.

وی تاکید کرد که از اوکراین انتظار دارد تا در مانورهای نظامی ناتو با هدف تقویت قوای دفاعی خود مشارکت کند.

راسموسن در ادامه خاطرنشان کرد: ما آماده هستیم تا این همکاری را تقویت بخشیم.

وی همچنین خواستار مجازاتهای اقتصادی شدید علیه مسکو در صورت حمله این کشور به اوکراین شد و عنوان داشت: شک ندارم که این قضیه منجر به تحریم‌های عمیق‌تر، گسترده‌تر و شدیدتر می‌شود که به اقتصاد روسیه واقعا ضربه خواهد زد.

انتهای پیام

کد N432101

وبگردی