آفتاب

نماینده ورزقان: جهاددانشگاهی باید در زمینه آشتی صنعت و دانشگاه، انقلاب ایجاد کند

نماینده ورزقان: جهاددانشگاهی باید در زمینه آشتی صنعت و دانشگاه، انقلاب ایجاد کند

عضو کمیسیون صنعت و تجارت مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی باید از نظر علمی و پژوهشی و به ویژه در حوزه کاربردی پیشگام بوده و در ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه انقلاب ایجاد کند.

اللهوردی دهقان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک حرکت علمی و پژوهشی با رویکرد تحول محور است و در نوک حرکت های فناوری های نو، باید جهاد دانشگاهی نمایان باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ این نهاد انقلابی از آغاز فعالیت خود از جمله پیشرفت هایی در حوزه درمان ناباروری و راه اندازی مرکز تحقیقات سلولهای بنیادی گفت: امروز این نهاد باید در عرصه صنعت و زندگی روزمره مردم و اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای فعالیتهای جهاددانشگاهی وجود ندارد، گفت: بهترین زمینه ای که جهاددانشگاهی می تواند در آن حضور فعال داشته باشد، ایجاد ارتباط بین صنعت و علم است و تولید علم و تبدیل آن به تکنولوژی مورد نیاز جامعه باید از جمله فعالیت های مورد بازنگری این نهاد انقلابی قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنعت و تجارت با اشاره به فرسوده بودن صنایع کشور، گفت: جهادگران دانشگاهی می توانند احیای صنعت کشور را اولویت اصلی کار خود قرار دهند تا یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری که رونق تولید داخل با رویکرد علوم بومی است، مرتفع شود.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در ایجاد همبستگی بین مردم و جوامع، در ارزیابی خود از عملکرد خبرگزاری های ایسنا و ایکنا که زیرمجموعه ی جهاددانشگاهی هستند، گفت: هرچند فعالیت رسانه ای فارغ از مشکلات نیست، اما این دو خبرگزاری در حد توان توانسته اند رسالت خود را انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس یادآور شد: اینکه رسانه بتواند مطالبات مردم را منعکس کرده و در مقابل، عملکرد نظام را برای مردم تبیین کند، موضوعی است که خبرگزاری ایسنا با بی طرفی کامل آن را انجام می دهد.

دهقان از بی طرفی به عنوان بزرگترین سرمایه یک رسانه یاد کرد و گفت: اگر این اصل رعایت نشود، اعتماد مردم به رسانه سلب می شود و رسانه نمی تواند مطالبات واقعی را منعکس و عملکرد نظام را تبیین کند.

وی ادامه داد: خبرگزاری ایسنا به عنوان یکی از خبرگزاری های فعال کشور تا حد زیادی توانسته است با دفاع از فرهنگ و پاسداشت ارزش ها و هنجارهای جامعه، به مقابله با امپراتوری رسانه های غربی که با واژگون کردن واقعیات سعی در تخریب چهره نظام جمهوری اسلامی دارند، بپردازد.

نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری ایکنا را نیز بهترین فرصت جهاددانشگاهی در نشر فرهنگ قرآنی دانست و گفت: این ابزار می تواند الگوهای زندگی مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری را بر پایه ی فرهنگ قرآنی در جامعه تبیین و نشر کند.

انتهای پیام

کد N432094

وبگردی