آفتاب

رییس جمهوری: ایرنا در دوران جدید حرکت رو به جلو داشته است

رییس جمهوری: ایرنا در دوران جدید حرکت رو به جلو داشته است

تهران - ایرنا - حسن روحانی رییس جمهوی ایران در دیدار با خانواده محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی، با تاکید بر اهمیت تجربه کاری ایرنا به عنوان قدیمی ترین و و مهمترین رسانه کشور، حرکت این رسانه در 11 ماه گذشته رو به جلو خواند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری در این دیدار به مناسبت 17 مرداد سالگرد شهادت صارمی و در ادامه سلسله دیدارهای خود با خانواده شهدا، گفت: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شمار زیادی از خبرنگاران شهید شدند، اما شهادت شهید صارمی و همه آنهایی که با این شهید به شهادت رسیدند، بسیار مظلومانه بود.

رییس جمهوری افزود: شهادت شهید صارمی و همراهانش برای خود ما دارای لحظات سختی بود، زیرا ابتدا یک تماسی بین ما و آنها برقرار بود که در همان لحظات صدای تیراندازی به گوش رسید و بعداً معلوم شد، همان موقع به دست تروریست ها، مظلومانه به شهادت رسیده اند.

روحانی، شهید صارمی و همراهانش را شهدای راه خدمت و وظیفه توصیف کرد و گفت: آنان حین انجام وظیفه خبرنگاری و سیاسی در خانه ای که خانه جمهوری اسلامی بود، به شهادت رسیدند.

رییس جمهوری در ادامه با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت این روز گفت: شغل خبرنگاری، شغل بسیار شریفی است و خبرنگارانی که به وظایف حرفه ای خود عمل می کنند، می توانند در جامعه تأثیرگذار باشند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست همسر شهید صارمی برای توجه ویژه دولت به خبرگزاری جمهوری اسلامی، اظهار کرد: معتقدم ایرنا به عنوان قدیمی ترین و مهم ترین رسانه کشور باید جایگاه اصلی خود را بازپس گیرد، زیرا دیگرانی این جایگاه را در شرایطی از ایرنا سلب کردند.

روحانی با اشاره به اینکه ایرنا در 11 ماه گذشته حرکتی رو به جلو داشته است، خاطرنشان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی هنوز با جایگاه واقعی خود فاصله دارد و باید به آن جایگاه بازگردد.

رییس جمهوری با تاکید بر لزوم تقویت بازوی اطلاع رسانی دولت، تصریح کرد: اطلاع رسانی دولت به شرایط جدیدی نیاز دارد و باید به گونه ای باشد که بتواند، نظرات و دیدگاه های دولت را به جامعه عرضه کرده و در مقابل، نظرات جامعه را دریافت و به دولت ارایه کند.

روحانی افزود: دولت مسئولیت ها و خدماتی را در کشور انجام می دهد و این وظیفه رسانه هاست که آن را به افکار عمومی با شیوه های مناسب منعکس کنند.

**اول **1516
کد N432030

وبگردی