آفتاب
رییس اتحادیه بنكداران در گفتگو با ایلنا مطرح كرد:| 192920

مصرف شیر و ماست پرچرپ کاهش یافت/ در گذشته نیز از روغن پالم در شیر استفاده می شد

مصرف شیر و ماست پرچرپ کاهش یافت/ در گذشته نیز از روغن پالم در شیر استفاده می شد

امیدواریم موضوع روغن پالم نیز همانند استفاده از وایتكس در شیرها كه سال گذشته مطرح شد به فراموشی سپرده نشود.

رییس اتحادیه بنكداران گفت: استقبال مردم از شیر و ماست پرچرب بدلیل استفاده از روغن پالم در این محصولات كم شده است.

محمد آقا طاهر، رییس اتحادیه بنكداران تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص استفاده از روغن پالم در شیر و ماست پرچرب اظهار داشت: در حال حاضر اكثر مردم به استفاده از شیر كم چرب رو آورده اند زیرا به نظر آنها این شیر سالم تر است.

وی افزود: در گذشته نیز از روغن پالم در شیر استفاده می شد اما به نظر می رسد درصد استفاده از این روغن در حال حاضر بیشتر بدلیل صرفه اقتصادی شده است و جای تعجب دارد كه چرا نمایندگانی كه از سوی اداره استاندارد و اداره بهداشت در كارخانجات حضور دارند این مسئله را با تاخیر عنوان كردند در حالی كه افشاء چنین موضوعاتی كه به سلامت مردم مربوط می شود ضروری است.

آقا طاهر با اشاره به ضرر و زیان این روغن گفت: روغن پالم بدلیل كلسترول بالا موجب افزایش سكته های قلبی و مغزی می شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه چرا تاكنون دولت اقدام به معرفی و برخورد با كارخانجاتی كه از این روغن استفاده می كنند نكرده است ادامه داد: اكثر كارخانجات تولیدكننده شیر و لبنیات از این روغن استفاده می كردند و این موضوع باعث ایجاد مشكل برای صنایع شیر می شد اما از این پس با اعلام این موضوع و پافشاری مردم در عدم خریدشیر پرچرب این موضوع نیز حل خواهد شد.

رییس اتحادیه بنكداران در خاتمه گفت: امیدواریم موضوع روغن پالم نیز همانند استفاده از وایتكس در شیرها كه سال گذشته مطرح شد به فراموشی سپرده نشود.

 

کد N432029

وبگردی