آفتاب
در دیدار با سفیر ایران

دبیرکل جنبش النهضه تونس خواستار گسترش روابط کشورش با ایران شد

دبیرکل جنبش النهضه تونس خواستار گسترش روابط کشورش با ایران شد

بیروت – ایرنا - « علی العریض» دبیرکل جنبش النهضه تونس خواستار گسترش و تعمیق روابط کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها شد.

به گزارش ایرنا، العریض در دیدار با «پیمان جبلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس ، انقلاب اسلامی ایران را الهام بخش حرکت های آزادی خواه و ظلم ستیز بویژه حرکت اسلامی خواند.

وی از پیشرفت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران بر مواضع برحق خود علیرغم همه فشارهای ظالمانه تقدیر و تجلیل کرد.

نخست وزیر سابق تونس با اشاره به زمینه های فراوان همکاری میان دو کشور تقویت و گسترش روابط تونس و جمهوری اسلامی ایران را ضروری توصیف کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با تبریک انتخاب العریض به دبیرکلی جنبش النهضه بر حمایت تهران از روند انتقال دمکراتیک در تونس تاکید کرد.

پیمان جبلی با تجلیل از درایت و هوشمندی رهبران سیاسی و احزاب تونس که منجر به عبور این کشور از بحران های اخیر شد ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران با تونس را برای تعمیق و تقویت مناسبات در همه زمینه ها اعلام کرد. دو طرف در این دیدار همچنین آخرین اوضاع در منطقه بویژه وضعیت غزه را بررسی کردند.

العریض و جبلی با تجلیل از ایستادگی جانانه مردم و مقاومت فلسطین در برابر تجاوز اخیر وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه بر ضرورت حمایت موثر دولتها و ملتهای اسلامی از فلسطین تاکید کردند.

در این دیدار «رفیق عبدالسلام » وزیر امور خارجه پیشین تونس و مسئول روابط خارجی جنبش النهضه نیز حضور داشت.

خاورم ** 1324
کد N431885

وبگردی