آفتاب
رییس دفتر رییس جمهوری:

برنامه دولت توسعه ملی در سراسر کشور است

برنامه دولت توسعه ملی در سراسر کشور است

تهران - ایرنا- رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه برنامه دولت توسعه ملی در سراسر کشور است گفت: دولت قبل از اینکه وعده توسعه به مردم کشور دهد باید ابتدا دارای سرمایه و برنامه لازم باشد.

به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به ششمین سفر استانی دولت تدبیر و امید، اظهارداشت: دولت تدبیر و امید به دنبال این مهم است تا دولت توسعه محور را به توسعه مردم محور مبدل سازد و در این خصوص گامهای مناسبی برداشته است تا امور را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند.

وی با بیان اینکه استان چهار محال و بختیاری بام ایران است و از نظر اقلیمی منحصر به فرد می باشد، تصریح کرد: این استان یکی از استانهای پر آب کشور محسوب می شود و با مشارکت مردم و سرمایه گذاری مناسب می تواند علاوه بر تامین نیاز های آبی استان باعث توسعه بخشهای صنعتی و کشاورزی شود.

وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و همکاری بخش خصوصی، مشارکت مردم و حمایت دولت در توسعه منابع آبی در استان موفق خواهیم شد و علاوه بر تامین آب روستاها و شهرهای استان در زیر ساختهای صنعتی و کشاورزی، به استانهای همجوار نیز آبرسانی می کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به اینکه چهار محال و بختیاری از تنوع گیاهی خوبی برخوردار است، افزود: از گیاهان غیر خوراکی منطقه می توان ˈاتانلˈ تولید کرد که در بخش مصرفی کشور و صادرات موثر است.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه این استان یکی از پر جاذبه ترین مناطق گردشگری کشور است، افزود: با حمایت دولت، سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی، صنعت گردشگری می تواند علاوه بر اشتغالزایی در استان، در توسعه فرهنگی و اقتصادی منطقه و تولید ثروت و رفاه مردم نیز کارساز باشد.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهارداشت: برای چهار محال و بختیاری دولت 480 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در زمینه کشاورزی و تولید اختصاص داده است.

وی افزود: در عین حال سرمایه گذار خصوصی بدون اینکه از تسهیلات بانکی و ارزی استفاده کند با در اختیار داشتن 250 هکتار زمین قصد احداث دهکده المپیک در منطقه را دارد که باعث توسعه منطقه و بهره برداری مناسب از امکانات می شود.

نهاوندیان با انتقاد از دولتمردان گذشته که با وعده های بدون عمل و بدون مطالعه قول اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی را به مردم می دادند، گفت: دولت باید وعده ها و قول هایی را که به مردم می دهد دارای قابلیت اجرا ، سرمایه لازم و مطالعه کافی باشد تا بدین وسیله تعامل میان دولت و مردم براساس واقعیت ها بنا شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید براینکه مطالعات اولیه برای احداث خط ریلی اصفهان، شهرکرد و اهواز پیش از انقلاب بررسی شده بود، افزود: مطالعات انجام شده نشان می دهد این خط ریلی برای دولت و مردم صرفه اقتصادی دارد و در صورت اجرا و بهره برداری باعث کوتاه شدن 400 کیلومتری خط ریلی در منطقه و کاهش ترافیک جاده ای می شود.

وی در ادامه گفت: این پروژه دارای اهمیت خاصی در قطب اقتصاد و توسعه است و نیاز به مشارکت دائمی مردم و حمایت پایدار دولتی دارد.

نهاوندیان اظهار داشت: این خط ریلی حدود 500 کیلومتر طول دارد و در این پروژه بیش از 96 کیلومتر تونل و 45 پل نیاز است اما در نهایت این خط ریلی بخش اقتصادی کشور را در واردات و صادرات پویاتر خواهد کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به اینکه چهار محال و بختیاری در نقطه خاصی از کشور واقع شده است، افزود: با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی این استان استعداد تولید مواد پتروشیمی و دیگر محصولات صنعتی از جمله افزایش تولید فولاد اسفنجی تا ظرفیت های بالا را داراست و با حمایت دولت و مشارکت مردم می توان این استان را به قطب مهمی از تولید صعنت، کشاورزی و گردشگری تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه در چهار محال و بختیاری زمینه تولید ثروت مهیا است، گفت: باید زیر ساخت های این کار را آماده کرد تا در نهایت استعدادهای این منطقه مهم و پر آب در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری شکوفا شود.

شبد**1488 ** 1597
کد N431833

وبگردی