آفتاب

آزادی اشغال کنندگان کارخانه ساخت تجهیزات نظامی رژیم اسراییل در انگلیس

آزادی اشغال کنندگان کارخانه ساخت تجهیزات نظامی رژیم اسراییل در انگلیس

لندن - ایرنا - پلیس انگلیس اعلام کرد، اعضای یک گروه ضد جنگ و مدافع مردم فلسطین که به دنبال اشغال یک کارخانه ساخت موتورهای هواپیمای بدون سرنشین متعلق به یک شرکت اسراییلی درˈ استنفورد شرˈ دستگیر شده بودند، روز پنجشنبه با قید ضمانت آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، پلیس ˈاستنفورد شرˈ امروز ( پنجشنبه ) اعلام کرد که 8 نفر از اعضای این گروه که شامل 4 مرد و 5 زن هستند، پس از دستگیری، به قید ضمانت آزاد شدند و یک نفر دیگرشان همچنان در زندان است.

براساس گزارش پلیس، این افراد که از اعضای کمپین ˈاقدام فلسطین لندنˈ هستند، قرار است در تاریخ 20 آگوست در دادگاهی در شهر منچستر انگلیس حضور یابند.

اما این گروه فعال مدنی مدافع مردم فلسطین، در مطلبی که روز پنجشنبه بر روی صفحه فیسبوک اش گذاشت، عنوان کرده است که تمامی افراد دستگیر شده روز پنجشنبه آزاد شده اند و در انتظار روز دادگاه هستند.

یک سخنگوی گروه مدنی ˈاقدام فلسطین لندنˈ گفته است که این افراد معترض به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه و نیز فروش سلاح از سوی انگلیس به این رژیم بودند.

شرکت ˈیو ای وی انجین ˈ که سازنده انواع موتورهای هواپیماهای بدون سرنشین و سیستم های این گونه هواپیماها می باشد، متعلق به شرکت ˈالبت ˈ از شرکت های بزرگ تسلیحاتی رژیم صهیونیستی است.

گفته می شود که این هواپیماهای بدون سرنشین در جریان جنگ غزه در سال 2008 میلادی و نیز در حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه ، برای شناسایی اهداف فلسطینی ها و سایر اهداف جنگی به کار گرفته شده اند.

سخنگوی گروه اقدام فلسطین لندن همچنین گفته است که موتورهای ساخت این کارخانه در سال های 2010 ، 2011 و نیز 2012 میلادی به اسراییل صادر شده اند و هواپیماهای بدون سرنشین شرکت اسراییلی ˈالبتˈ، در کشتار مردم غزه نقش داشته اند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این افراد روز سه شنبه گذشته در اعتراض به فروش سلاح به رژیم صهیونیستی، با ورود به کارخانه یاد شده، پرچم فلسطین را بر فراز ساختمان این کارخانه برافراشتند.

براساس این گزارش، ورود این افراد سبب شد که فعالیت های شرکت ˈیو ای وی انجینˈ که در روستای ˈشین استونˈ واقع در استنفورد شر و در نزدیکی بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلیس قرار دارد، مختل شود.

براساس این گزارش، آنان همچنان در زمان حضور صلح آمیزشان در این کارخانه، در شعارهایی، به فروش سلاح از سوی انگلیس به رژیم اسراییل اعتراض می کردند.

پلیس شهر استنفورد روز پنجشنبه گفت که این افراد در ساعت 8 چهارشنبه شب گذشته، با دخالت نیروهای پلیس، به آرامی از این کارخانه خارج شدند.

براساس مطلب گذاشته شده بر روی صفحه فیسبوک گروه اقدام فلسطین لندن، این گروه فعال مدنی، با هدف همبستگی با مردم فلسطین و مخالفت با نظام آپارتاید اسراییل تشکیل شده است.

روزنامه ˈایندیپندنتˈ اخیرا طی مقاله ای با اشاره به نقش انگلیس در مسلح ساختن رژیم صهیونیستی با استناد به شواهد بدست آمده، افشا کرد که نیروهای اسراییلی در حال استفاده از سلاح های انگلیسی در حملات خود به غزه هستند.

در مقاله ایندیپندنت عنوان شده است، تسلیحات یاد شده در برگیرنده طیف گسترده ای از سلاح ها از جمله سلاح های کنترل شونده، هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای زرهی است.

این روزنامه انگلیسی نوشت: دولت انگلیس متهم به قصور در تنظیم فروش سلاح به اسراییل، متعاقب پیدا شدن شواهدی از بکارگیری این گونه سلاح ها در حمله به غزه است.

ایندیپندنت افزود: شواهد در اختیار این روزنامه نشان می دهد که مجوز صدور سلاح به ارزش 42 میلیون پوند از سال 2010 میلادی به 130 شرکت تولید کننده تجهیزات نظامی انگلیس به اسراییل داده شده که در برگیرنده سلاح های کنترلی، بمب های هدایت شونده، هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای جنگی است.

به نوشته این روزنامه، از میان کارخانجات انگلیسی که مجوز فروش سلاح داشتند، دو شرکت دیده می شود که یکی از آنها تامین کننده قطعات برای هواپیماهای بدون سرنشین ˈهرمسˈ است که نیروهای هوایی اسراییل از این هواپیما به عنوان ˈستون فقراتˈ ماموریت های شناسایی نام برده و دیگری تامین کننده تجهیزات برای ساخت تانک های اسراییلی است.

این روزنامه افزود: هواپیماهای بدون سرنشین هرمس به طور گسترده ای از سوی ارتش اسراییل در عملیات غزه به منظور نظارت بر فعالیت فلسطینی ها و نیز حملات موشکی استفاده می شود.

به دنبال افشاگری روزنامه ایندیپندنت، سخنگوی دولت انگلیس روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که لندن در حال بازنگری تمامی مجوزهای مربوط به صادرات اسلحه به رژیم صهیونیستی است.

بر پایه گزارش ماه گذشته کمیته پارلمانی انگلیس، ارزش قراردادهای تایید شده دولتی برای صادرات کالاهای نظامی و کالاهایی با کارکرد دوگانه به رژیم صهیونیستی بیش از 7 میلیارد و 800 میلیون پوند (13 میلیارد و 120 میلیون دلار) است.

رهبران حزب لیبرال دمکرات که متحد حزب محافظه کار در دولت ائتلافی انگلیس است، ضمن انتقاد صریح به سیاست های دیوید کامرون در قبال حمله اسراییل به غزه، خواهان ممنوعیت فروش سلاح به اسراییل به دنبال مرگ بیش از یک هزار و 800 فلسطینی در غزه هستند.

اروپا.1552 ** 1597
کد N431762

وبگردی