آفتاب
سفیر زیمبابوه در گفتگو با مهر:

مقاومت فلسطینیان باعث می شود تل آویو به خواسته جامعه جهانی تن دهد/اقدامات ایران برای پایان درگیریها

مقاومت فلسطینیان باعث می شود تل آویو به خواسته جامعه جهانی تن دهد/اقدامات ایران برای پایان درگیریها

سفیر زیمبابوه در ایران در گفتگو با خبرگزاری مهر با غیرقانونی خواندن جنگ در نوار غزه به اقدامات قابل توجه ایران برای پایان دادن به درگیریها در این منطقه اشاره کرد.

حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی از 32 روز پیش به نوار غزه آغاز شد. در جریان این حملات حدود هزار و 900 نفر شهید شده و دستکم ده هزار فرد دیگر زخمی شدند. طبق گزارشهای سازمان ملل یک چهارم از ساکنان نوار غزه از خانه های خود آواره شدند.

امروز پنجشنبه سومین روز از آتش بس 72 ساعته ای است که میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت در نوار غزه برقرار شده و پیش بینی می شود این مدت تمدید شود.

نیکلاس کیتی کیتی سفیر زیمبابوه در جمهوری اسلامی ایران در رابطه با نقش ایران در حل مشکلات فلسطین گفت: مناقشات موجود میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به چالش اصلی در خاورمیانه تبدیل شده است.

وی افزود: ایران هم اکنون به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد فعالیت کرده و تلاش گسترده ای را برای حل مشکلات موجود میان مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی و پایان درگیریها در نوار غزه انجام می دهد.

نیکلاس کیتی کیتی در پاسخ به این پرسش که "چرا جامعه جهانی در قبال حمله صهیونیست ها به فلسطینیان سکوت اختیار کرده و موضع محکمی را اتخاذ نکرده است؟" گفت: جامعه جهانی در قبال این موضوع ساکت ننشسته اما اختلاف و عدم هماهنگی میان جامعه بین الملل باعث شده تا جامعه جهانی نتواند موضع مشترکی را در قبال تجاوز صهیونیست ها به نوار غزه اتخاذ کند.

وی افزود: آمریکا در صف اول کشورهایی قرار دارد که به این اختلافات دامن زده و همواره حمایت خود را از اقدامات صهیونیست ها اعلام کرده است. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد که جامعه بین الملل را تشکیل می دهند باید موضع قاطعانه ای را در قبال اسرائیل گرفته تا مشکلات در نوار غزه حل شود.

سفیر زیمبابوه در در جمهوری اسلامی ایران در رابطه با آینده مناقشات موجود میان مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی و اینکه آیا جنگ در نوار غزه پایان می یابد؟ گفت: جنگ در نوار غزه یک جنگ غیرقانونی بوده که مشروعیت ندارد. اسرائیل نمی تواند برای همیشه فلسطین را اشغال کند و مقاومت فلسطینیان در نهایت باعث می شود تا تل آویو به خواسته جامعه جهانی تن دهد.

.............................

گفتگو از معصومه زارع

کد N431693

وبگردی