آفتاب

رایزنی های ایران و آمریکا در ژنو ادامه دارد

رایزنی های ایران و آمریکا در ژنو ادامه دارد

مذاکرات دو جانبه هسته ای ایران و آمریکا در ژنو که از صبح امروز آغاز شده است پس از توقف کوتاهی ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا در سطح معاونین وزرای خارجه که از حدود ساعت 12:30 به وقت تهران، 10 به وقت ژنو آغاز شده بود برای استراحتی کوتاه و نماز متوقف شد و قرار است از ساعت 17:30 به وقت تهران، 15 به وقت ژنو از سر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، در مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان و همچنین ویلیام برنز و وندی شرمن به عنوان نمایندگان آمریکا حضور دارند.

در این مذاکرات کارشناسان دو طرف نیز شرکت کرده اند. هدف از این گفتگوها ادامه رایزنی در خصوص موضوعات مورد اختلاف و بررسی نحوه نزدیک کردن دیدگاههای طرفین مطرح شده است.

این اولین دور گفتگوهای ایران و آمریکا پس از تمدید چهارماهه توافق ژنو است.

در طول 6 ماهه توافق ژنو، ایران و 1+5  شش دور مذاکرات در وین داشتند اما موارد اختلافی که شامل غنی سازی اراک، فردو، مدت زمان توافق جامع و برخی از موارد دیگر است بین طرفین پابرجا باقی مانده، با این وجود دو طرف اعلام کرده اند که بر روی پیش نویس متن توافق تا حدود 65 درصد پیشرفت داشته اند.

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پیش از این اعلام کرده بود به احتمال زیاد اولین دور مذاکرات ایران و 1+5 در دوره چهارماهه در سطح کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواهد بود.

گفته می شود گفتگوهای امروز ایران و آمریکا تا امشب پایان خواهد یافت و هیات ها برای مشورت به کشورهای خود بازمی گردند.

 

کد N431674

وبگردی