آفتاب

اسلام آباد: حملات پهپادهای آمریکا نقض صریح حاکمیت ملی پاکستان است

اسلام آباد: حملات پهپادهای آمریکا نقض صریح حاکمیت ملی پاکستان است

اسلام آباد - ایرنا - به دنبال ادامه حملات هوایی مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق شمال غرب پاکستان، وزارت امور خارجه پاکستان بار دیگر این گونه اقدامات تجاوزکارانه آمریکا را رسما محکوم کرد و آن را نقض صریح حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان دانست.

در تازه ترین این حملات که روز گذشته روی داد، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، یک منزل مسکونی و یک خودرو را در منطقه وزیرستان شمالی پاکستان هدف قرار داد که بر اثر آن دست کم پنج نفر کشته شدند.

وزارت امور خارجه پاکستان عصر امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای، ضمن تاکید بر این که حملات پهپادهای جاسوسی- نظامی آمریکا تاثیری منفی بر روند تلاش های دولت اسلام آباد برای استقرار صلح و ثبات در سراسر پاکستان از جمله وزیرستان شمالی می گذارد، اعلام کرد: این حملات نقض صریح حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان است و باید فورا و بی قید و شرط متوقف شود.

حملات پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان که تقریبا از یک سال پیش تا حدودی کاهش یافته بود، طی یکی دو ماه اخیر بار دیگر افزایش یافته است. در ماه گذشته میلادی دست کم 32 نفر در جریان حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی به مناطق قبایلی وزیرستان شمالی کشته شدند.

اگر چه آمریکا مدعی است این حملات را با هدف نابودی تروریست ها و گروه های شبه نظامی انجام می دهد، اما گزارش های منتشر شده از سوی منابع رسمی پاکستان و همچنین گزارش شواهد عینی حاکی از آن است که بیشتر قربانیان این حملات را شهروندان عادی از جمله زنان و کودکان تشکیل می دهند.

آساق**1723** 3404
کد N431657

وبگردی