آفتاب

گزارش سازمان ملل از کاهش سه ساله رشد کشور های آسیا-اقیانوسیه

گزارش سازمان ملل از کاهش سه ساله رشد کشور های آسیا-اقیانوسیه

نیویورک -ایرنا - کمیسیون اجتماعی اقتصادی سازمان ملل طی گزارشی اعلام کرده است در حالی که میانگین رشد اقتصادی کشور های آسیا –اقیانوسیه در فاصله سال های 2010 و 2011 بیش از 7 در صد اعلام شده بود این میانگین در سه سال گذشته به زیر 6 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا؛ هفتادمین نشست سالانه کمیسیون اجتماعی اقتصادی سازمان ملل در منطقه آسیا- اقیانوسیه که از روز دوشنبه در شهر بانکوک تایلند برگزار شد تا روز جمعه هشتم ماه اوت ادامه خواهد داشت.

در این نشست شمشاد اختر دبیر کل اجرایی کمیسیون اجتماعی اقتصادی سازمان ملل در منطقه آسیا- اقیانوسیه گزارشی از میانگین رشد سالانه کشور های این منطقه ارائه داد.

در این گزارش میانگین رشد اقتصادی کشور های یاد شده در سال جاری 5 و 8 دهم درصد پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته فقط 2 دهم درصد افزایش داشته که همچنان از میانگین رشد سالانه اقتصادی جهان که 7 درصد برآورد شده پایین تر است .

شمشاد اختر در این گزارش نابرابری فاحش سطح در آمد در میان اقشار مختلف و فرسودگی های طبیعی در این کشورها را عامل اصلی کاهش رشد سالانه ذکر کرده و بر ضرورت تدابیر فوری برای جلوگیری از این نابرابری ها تاکید ورزیده است.

دبیر کل اجرایی کمیسیون یاد شده در گزارش خود اشاره کرده است که محدودیت مبادلات تجاری در خارج از مرزهای این کشور ها ، در سال های 2009 تا 2013 ، کشور های این منطقه را به میزان 255 میلیارد دلار از فرصت های صادراتی محروم کرده که این رقم بطور میانگین حدود یک و 6 دهم درصد از بازدهی اقتصادی این کشورها کاسته است.

اروپام-4-541/ 3404
کد N431656

وبگردی