آفتاب

جلیلی: زورگویی و تزویر سیاست حاکم بر نظام بین الملل است

جلیلی: زورگویی و تزویر سیاست حاکم بر نظام بین الملل است

ایلام- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مناسبات جهانی در دنیای امروز بر پایه سیاست زورگویی و تزویر کشورهای استکباری علیه ملت های مظلوم و آزاده پایه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی» روز پنجشنبه در یادواره شهید «داریوش رضایی نژاد» در ایلام اظهار کرد: استکبار جهانی با لعاب اندیشه لیبرال دموکراسی و حمایت کورکورانه از رژیم جعلی اسراییل با دست خود نابودی خویش را رقم می زند.

وی ادامه داد: وقتی به خاطرات انقلاب نگاه می کنیم، می بینیم که در 15 خرداد سال 42 رژیم شاه کسانی را که دستگیر می کرد از آنها می خواست علیه اسراییل سخنی نگویند، این نگرانی از همان زمان بود تا چشم واقع بین جهان را بر روی جنایت های اسراییل ببندند.

دبیر پیشین شورای امنیت ملی افزود: امام خمینی (ره) هم بر همین مبنا برای روشن کردن حقایق سیاسی به اعتراض برخاست و به این مساله توجه جدی داشت.

جلیلی بیان کرد: چشم ها را نمی توان در سیاست خارجی بر روی واقعیت ها بست، اگر واقع بین نباشیم و نبینیم، نمی توانیم در برابر سیاست نیرنگ استکبار به موفقیت دست یابیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آنچه که واقعیت امروز در نظام بین الملل است و سابقه 70 ساله دارد این است که چند قدرت جهانی با زور و اتکا به سلاح هسته ای خود می خواهند سلطه خویش را بر جهانیان به زور اثبات کنند.

جلیلی ادامه داد: این قدرت ها با برخورداری از امتیازهایی همچون حق «وتو» می خواهند بگویند که بر پایه ماده یک و دو (ان پی تی) فقط ما حق داشتن سلاح هسته ای داریم و دستیابی دیگر کشورها حتی برای صلح آمیز بودن هم باید با اجازه ما باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این چند قدرت می خواهند به همه جهان اعلام کنند که تصمیم گیر پایانی آنها هستند و آنان مشخص می کنند که مبنای جهان برچه پایه ای باشد، مبنای سیاست آنان نه دموکراسی است و نه انسانی زیرا تنها مبنایی که می شناسند، فقط زور است.

وی گفت: این چند قدرت که ادعای کدخدایی بر جهان دارند، می خواهند با زور و تزویر در جهان حاکم باشند، اگر بخواهند به کشوری تجاوز می شود و مردم بی دفاع کشته می شوند و واقعیت ها نادیده گرفته می شود.

جلیلی تاکید کرد: می توان در سیاست خارجی بر پایه عقلانیت صحیح تصمیم گرفت و نمی توان با اعتماد کامل در برابر سیاست این قدرت ها به پیش رفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسانی که به صراحت کشتار صدها زن و کودک بی دفاع را نادیده می گیرند آیا می توان به توافق و امضای آنان در تعهد اعتماد کرد، این واقعیت را باید در سیاست خارجی دید.

جلیلی اظهار کرد: کسانی که ابتدایی ترین اصول انسانی را نادیده می گیرند و از ایران می خواهند که تعهد بدهد و اعتماد سازی کند، آیا باید به این واقعیت بی توجه باشند؟

وی بیان کرد: این مناسبات ظالمانه و این طنز تلخ تاریخ در خصوص ادعای دموکراسی و حقوق بشر را باید به دقت دید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز کشورهایی که کمترین نشانی از آنها در دفاع از حقوق بشر دیده نمی شود، ادعای دموکراسی دارند و حتی یک بار انتخابات آزادانه در آنها برگزار نشده است.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) مبنای قدرت را خداوند قرار داد و خداباوری و مردم باوری را در مناسبات انقلابی خویش وارد کرد و به همین علت نظام سلطه احساس خطر کرد و با انقلاب ایران سر ستیزه دارد.

جلیلی بیان کرد: تنها اهرم نظام استکبار ترساندن است اما طرفداران حق به یاری خداوند از هیچ قدرتی که منشا آن زور و تزویر است، نمی هراسند.

وی گفت: ملتی که ایستاد و مقاومت کرد نه تنها پیروز می شود بلکه روزی حقانیت خویش را بر همگان ثابت می کند.

وی ادامه داد: استکبار و اسراییل چون از حقیقت رضایی نژادها و فلسطینی ها می هراسند آنان را ترور می کنند و می کشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فقط ایلام نیست که در هشت سال جنگ مقاومت کرد و پیروز شد، فقط مهران نیست که با این اندیشه آزاد شد، بلکه روزی لبنان هم آزاد می شود و مردم فلسطین هم پیروز خواهند شد.

جلیلی اضافه کرد: قاتلان دکتر رضایی نژاد و کودکان غزه یکی هستند همان کسانی اند که از تمدن احساس نگرانی می کنند و از سر درماندگانی مرتکب چنین جنایت هایی می شوند.

وی اظهار کرد: همه فرعون ها به دنبال این بودند که کودک مقاومت به دنیا نیاید و شکل نگیرد، اما موسای مقاومت به خواست و اراده خداوند پیروز شد و امروز رضایی نژادها در سال های بمباران و آوارگی مردم ایلام در دوران مقدس شکل گرفته اند و موسی ها، مقاومت جدید شکل می دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دغدغه استکبار امروز این است که ایران چند سانتریفیوز داشته باشد و نگران غنی سازی توسط دانشمندانی همچون شهید رضایی نژاد است اما به فرموده مقام معظم رهبری دشمنان بدانند که این شجره طیبه به درخت تنومندی مبدل شده که همه پیچ های سخت تاریخ را با سربلندی پشت سر خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: آنچه که ملت ما را از دیگر ملت ها متمایز کرده پیشرفت است زیرا جوانان این دیار به کمترین راضی نمی شوند و به قله نگاه می کنند.

جلیلی یادآور شد: واقعیت سیاست خارجی را باید دید، اندیشمندان غربی می گویند در سیاست خارجی باید آرمان زدایی کرد زیرا آنها می دانند که اگر آرمان ها شکل گیرد آینده ای در جهان ندارند و این واقع بینی و توکل به خداوند برای پیشرفت نقطه قوت و عزت ملت ایران است.

وی ادامه داد: با مقاومت می توان ایستاد و پیشرفت و پیروزی را به دست آورد.

شهید رضایی نژاد از دانشمندان هسته ای کشور اوایل مردادماه سال 90 به دست بدخواهان نظام در تهران مقابل دیدگان همسر و فرزندش ترور و به درجه رفیع شهادت نایل آمد. ک/2

7177/540/565
کد N431578

وبگردی