آفتاب

نشست فوق العاده امنیتی در مورد داعش در آنکارا

نشست فوق العاده امنیتی در مورد داعش در آنکارا

ایرنا نوشت:

 ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه در نشست فوق العاده امنیتی در آنکارا با رئیس سازمان اطلاعات (میت)، فرمانده نیروی زمینی و نیروی ژاندارمری ترکیه، آخرین تحولات مرتبط با پیامدهای اقدام های گروهک تفکیری ˈداعشˈ بر آن کشور را بررسی می کند.
 این نشست که در محل وزارت خارجه ترکیه در پشت درهای بسته برگزار می شود، بازتاب گسترده ای در رسانه های آن کشور دارد و شبکه های خبری با کد فوری این خبر را منتشر کردند.

وزارت خارجه ترکیه اطلاعیه ای رسمی در مورد این جلسه صادر نکرده است ولی بر اساس گمانه زنی رسانه ها، مهمترین محور این نشست امنیتی موضوع داعش خواهد بود.

این نشست درحالی برگزار می شود که فشارها به دولت آنکارا برای برخورد با داعش و آزادی 49 تن از گروگانهای ترکیه ای که حدود دو ماه است در اسارت این تروریست های تکفیری هستند، بشدت افزایش یافته است و خانواده های گروگان ها علیه دولت به مقامات قضایی شکایت کرده اند.

49 نفر از کارکنان کنسولگری ترکیه در موصل که 32 تن از آنان را نیروی ویژه امنیتی تشکیل می دهد، از حدود دو ماه پیش تاکنون در اسارت داعش هستند.

در همین حال رسانه ها از ورود صدها کرد ایزدی عراق به ترکیه خبر می دهند.

پایگاه خبری ˈملیتˈ ترکیه روز پنجشنبه گزارش داد، شمار کردهای ایزدی که گذرنامه داشتند و از طریق گمرک مرزی ˈ هابورˈ در مرز عراق وارد ترکیه شدند به بیش از هزار نفر می رسد. این در حالی است که به شماری از کردهای ایزدی که گذرنامه نداشتند اجازه ورود به ترکیه داده نشده و آنان همچنان در گذرگاه هابور سرگردان مانده اند.

رسانه های ترکیه کشته شدن صدها تن از ایزدیان عراقی به دست داعش را نیز بازتاب داده اند.

52261

کد N431458

وبگردی