آفتاب

اوباما: آمریکا برای تاسیس نیروی حافظ صلح آفریقا همکاری می‌کند

اوباما: آمریکا برای تاسیس نیروی حافظ صلح آفریقا همکاری می‌کند

باراک اوباما اعلام کرد: آمریکا به ایجاد یک نیروی حافظ صلح در آفریقا کمک می‌کند.

باراک اوباما اعلام کرد: آمریکا به ایجاد یک نیروی حافظ صلح در آفریقا کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که واشنگتن یک نیروی واکنش سریع در جهت پشتیبانی از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل و اتحادیه آفریقا تاسیس می‌کند.

وی در پایان نشست سه روزه 50 کشور آفریقایی در واشنگتن گفت: ما با 6 کشور دیگر برای ایجاد یک نیروی حافظ صلح و برقراری صلح در آفریقا مشارکت خواهیم کرد.

وی افزود: ما از کشورهایی خارج از قاره آفریقا می‌خواهیم در این تلاش‌ها به ما بپیوندند تا تمام جهان در موفقیت برقراری صلح در آفریقا نقش داشته باشد.

به گفته رئیس جمهور آمریکا اتیوپی، غنا، رواندا، سنگال، تانزانیا و اوگاندا در حال حاضر 6 کشوری هستند که در تلاش‌های حفظ صلح در آفریقا مشارکت می‌کنند.

رئیس جمهور آمریکا با این حال، از افشای جزئیات بیشتر در مورد طرح حافظان صلح در آفریقا خودداری کرد و نگفت که آیا این نیروها با ماموریت کنونی اتحادیه آفریقا مرتبط خواهد بود یا خیر.

به گفته اوباما در حال حاضر، قاره آفریقا با چالش‌های بسیاری روبرو است اما دورنمای بسیار خوبی در این قاره در حال شکل‌گیری است.

وی از کشورهای آفریقایی خواست در حل مسائل مربوط به بهداشت، امنیت و مشکلات مربوط به فساد دولت‌هایشان با جدیت عمل کنند چرا که این عوامل دلایل اصلی عقب ماندن برنامه‌های توسعه در این قاره است.

اوباما گفت که آمریکا با مردم آفریقا برای توسعه یک "شبکه هشدار و پاسخ زودهنگام" برای برخورد با بحران‌های ایجاد شده همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N430924

وبگردی