آفتاب

ستاری: اصول لازم تبدیل دانش به ثروت در جهاد دانشگاهی رعایت شده است

ستاری: اصول لازم تبدیل دانش به ثروت در جهاد دانشگاهی رعایت شده است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان این که اصول تبدیل دانش به ثروت در جهاد دانشگاهی بخوبی رعایت شده است،‌گفت: این نهاد قابلیت دارد که در حوزه‌های مختلف مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سورنا ستاری شب گذشته در مراسم سی وچهارمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در سالن‌همایش‌های پژوهشگاه رویان با بیان این که کشور ایران طی سی و چهار سال گذشته روش‌های پژوهشی فوق‌العاده غلطی داشته است، اظهار کرد: اما از ابتدای انقلاب، جهاد دانشگاهی به عنوان یک ایده خوب مطرح بوده است. در واقع جهاد دانشگاهی یک نهاد موفق در حوزه تبدیل دانش به ثروت در کشور فعال بوده و تمامی اصول لازم در آن رعایت شده است.

وی با تاکید بر این که با تزریق منابع مستقیم به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هیچ گاه نمی‌توانیم به فناوری لازم دست یابیم، گفت: در این مسیر ما نیازمند نهادهای واسطی هستیم که در جهت تولید فناوری حرکت کنند.

ستاری با بیان این که دانشگاه و صنعت دو حرف مختلف با دو زبان متفاوت را می‌زنند و نمی‌توانند به صورت مستقیم با یکدیگر کار کنند، گفت: در این مسیر یکی از تاکیدات ما تشکیل شرکتهای دانش بنیان است تا این شرکتها به عنوان حلقه واسط عمل کنند.

وی با اشاره به فعالیتهای خوبی که در حوزه تجاری سازی توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفته است، گفت: کشور ما در حوزه پژوهش کم خرج نمی‌کند و این موضوع را می‌توان از هزینه‌هایی که برای ساختمان‌ها، آزمایشگاه‌ها و حقوق اعضای هیات علمی پژوهشگاه‌ها می‌شود استخراج کرد اما نکته مهم این است که منابع به درستی خرج نمی‌شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما روش‌های اشتباهی را در گذشته داشته‌ایم که باید در جهت اصلاح آنها حرکت کنیم تا مردم بتوانند ارزش افزوده‌ای که منشأ آن اقتصاد دانش بنیان و تجاری‌سازی فناوری است را در زندگی خود حس کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از وظایف این بخش را استفاده از جهاد دانشگاهی عنوان کرد و خطاب به جهادگران و محققان این نهاد گفت:‌ ما از جنس خود شما هستیم و انشاء‌الله بتوانیم یک همکاری مستمر با یکدیگر داشته باشیم و مقاومت‌های موجود را در حوزه دانش بنیان کشور از بین ببریم و این موضوع جز با همدلی و ایجاد اهداف مشترک رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام

کد N430912

وبگردی