آفتاب

مذاكرات هسته اي ايران و آمريكا در ژنو

مذاكرات هسته اي ايران و آمريكا در ژنو

مذاكرات دو جانبه هسته اي ايران و آمريكا امروز در ژنو در سطح معاونين وزراي خارجه برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، گفتگوهاي دوجانبه هسته اي بين ايران و آمريكا امروز (پنجشنبه) در ژنو در سطح معاونين وزير خارجه برگزار مي شود.

سید عباس عراقچي و مجیدتخت روانچی معاونین وزیر امور خارجه کشورمان از ايران و ویلیام برنز و وندی شرمن نیز به عنوان نمایندگان آمريكا در این مذاکرات حضور دارند.

كارشناسان هسته ای ایران و آمریکا نيز در مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا در ژنو شرکت خواهند داشت .

هدف از اين گفتگوها ادامه رايزني درخصوص موضوعات مورد اختلاف، و بررسي نحوه نزديك كردن ديدگاههاي طرفين عنوان شده است .

بر اساس این گزارش ، ایران و کشورهای 1+5 در ششمین دور مذاکرات هسته ای در وین مذاکرات را به مدت 4 ماه بر اساس توافق ژنو تمدید کردند.

در دوره تمدید 4 ماه و در حالی که حدود دو هفته از مذاکرات وین 6 گذشته است ، مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا اولین دور گفتگوهاست .

موارد اختلافی به گفته مقامات دو کشور در وین باقی ماندند. مسئله غنی سازی، اراک ، فردو ، مدت زمان توافق و برخی موارد دیگر از موضوعات اختلافی بین دو طرف است . 

در مذاکرات وین 6 وزرای خارجه کشورهای آمریکا، فرانسه ، انگلیس و آلمان در مذاکرات حضور یافتند.

ایران پیشنهادات خود برای حل اختلافات را به طرف مقابل اعلام کرد. طرفین در طول دو هفته گذشته در حال گفتگوهای داخلی برای تصمیم گیری در خصوص تعیین راهکار حل اختلافات بوده اند.

سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه نشست کمیته عدم تعهد در تهران اعلام کرد که به احتمال زیاد اولین دور مذاکرات ایران و 1+5 ذر سطح کاترین اشتون و محمد چواد ظریف در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواهد بود .

در مذاکرات وین در روزهای اخر مذاکرات و به ویژه با حضور جان کری در سطح ایران و آمریکا دنبال شد . طرف ایرانی معتقد است بیشترین تحریم ها بر علیه ایران از سوی آمریکا بوده است و برای دست یابی به توافق جامع لازم است بیشترین گفتگوها با آمریکا صورت گیرد.

کد N430759

وبگردی