آفتاب

جلسه اضطراری در یونان/ نگرانی از تصمیم روسیه در تحریم محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا

جلسه اضطراری در یونان/ نگرانی از تصمیم روسیه در تحریم محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا

آتن- ایرنا- پس از تصمیم روسیه مبنی بر تحریم محصولات کشاورزی کشورهای اتحادیه اروپا، وزارت کشاورزی و وزارت خارجه یونان جلسه اضطراری مشترک برگزار کردند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا ازآتن، رسانه های گروهی گزارش دادند، تصمیم روسیه مبنی بر تحریم محصولات کشاورزی کشورهای اروپایی، مسئولان یونانی را نگران کرده و در صدد بکار گیری تمام راه های دیپلماتیک برای برخورد با تاثیرات احتمالی این تصمیم روسیه بر صادرات یونان برآمده اند.

در جلسه اضطراری که چهارشنبه شب برگزار شد،دبیرکل وزارت توسعه و کشاورزی با نماینده وزارت امورخارجه این کشور راه های کاهش این تاثیرات را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

رسانه های گروهی یونان گزارش دادند که فردا( پنجشنبه) جلسه اضطراری مهم با حضور نمایندگان وزارت امورخارجه ، وزارت توسعه کشاورزی و تمام دست اندرکاران تولیدات و صادرات کشاورزی به منظور حل این مساله و یا کاهش تاثیرات آن بر صادرات محصولات کشاورزی یونان، تشکیل خواهد شد.

براساس امار 3. 1دهم درصد کل تولیدات کشاورزی یونان به روسیه صادر می شود.

سامانه خبری یونانی زبان ˈ تانیاˈ دراین باره نوشت، ارزش صادرات محصولات کشاورزی به روسیه سالانه 406 میلیون یورو است و چنانچه جلوی این صادرات گرفته شود، اقتصاد بحرانی یونان با مشکلات جدی روبه رو خواهد شد.

عمده محصولات صادرات کشاورزی یونان به روسیه میوه شامل هلو،شلیل گیلاس وسبزیجات بصورت تازه و کنسروی و کمپوت می باشد.

درهمین حال ˈ اکسیس چیپراسˈ رئیس حزب چپ ائتلاف ( سی ریزا) دومین حزب بزرگ یونان با انتقاد ازعملکرد دولت راستگرای دمکراسی نوین به خاطر همراهی با آمریکا و اتحادیه اروپا، گفت: قبلاً ازدولت این یونان خواسته بودیم، خود را از تحریم هایی که اتحادیه اروپا وامریکا، بر علیه روسیه وضع می کنند،کنار بکشد.

وی افزود : حالا زمان آن رسیده که دولت یونان به فکر کشاورزان یونانی باشد و از همراهی با تصمیمات خصمانه اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه دست بردارد.

روپام**2170** 1917
کد N430736

وبگردی