آفتاب

تشکیل دولت موقت متمایل به اروپا در بلغارستان

تشکیل دولت موقت متمایل به اروپا در بلغارستان

رئیس جمهور، پلونلیو (Plewneliew) با انحلال دولت متمایل به روسیه، در سوفیا کابینه خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر از دفتر منطقه ای غرب اروپا، پس از شکست کابینه متمایل به روسیه در سوفیا پایتخت بلغارستان، دولت موقت نزدیک به اروپا در این کشور تشکیل شد. رئیس جمهور موقت بلغارستان روسن پلونلیو (Rossen Plewneliew) روز سه شنبه در سوفیا کابینه منتخب خود را معرفی کرد.

ماموریت اصلی این کابینه بازگرداندن ثبات به کشور بحران زده بالکان و آماده کردن بلغارستان برای انتخابات پیش رو در تاریخ 5 اکتبر می باشد. به این ترتیب کریستالینا گئورگیه وا (Kristalina Georgiewa) عضو هیات مقابله با بحران اتحادیه اروپا از بلغارستان باید از نو برای عضویت در کمیسیون اروپا نامزد و انتخاب شود.

گئورگی بلیسناشکی (Georgi Blisnaschki) نخست وزیر موقت "ثبات و شفافیت بیشتر" و ترمیم چهره مخدوش شده بلغارستان نزد اتحادیه اروپا و ناتو را وعده داد.

رئیس بانک مرکزی و خزانه داری بلغارستان، رومن پوروشانوو (Roman Poroschanow)، که سابقا مسئول کمک های کشاورزی اتحادیه اروپا به این کشور بود، وظیفه نجات بانک ورشکسته کشور را برعهده گرفت. نجات کرپ بانک (Corpbank) چهارمین بانک بزرگ بلغارستان، در مجموع حدود یک میلیارد یورو بدهی به شهروندان تحمیل می کند. علاوه بر این دولت اقدام به استقراض های جدید نیز نموده است.

قرار است دولت موقت پیمان همکاری با کمیسیون اتحادیه اروپا را امضا کرده و زمینه ساز پیوستن کشور به حوزه پولی یورو گردد. پس از برگزاری انتخابات پارلمان، دولت موقت جای خود را به دولت بعدی خواهد داد. تشکیل دولت موقت به دلیل شکست دولت سوسیالیستی، که از ماه می 2013 قدرت را به دست گرفته بود در بلغارستان ضرورت یافت.

کد N430553

وبگردی